عراق در سودای پیوستن به بریکس

عراق در سودای پیوستن به بریکس

مشاور اقتصادی نخست وزیر عراق اعلام کرد که ۷۰ درصد واردات این کشور از کشورهای عضو گروه بریکس است و عراق به دنبال پیوستن به این گروه است.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از عراق نیوز، مظهر صالح، مشاور اقتصادی نخست وزیر عراق، بر اهمیت پیوستن کشورها به گروه بریکس تأکید کرد و گفت تقریبا ۷۰ درصد واردات عراق از کشورهای عضو گروه بریکس انجام می‌شود.

مشاور اقتصادی نخست وزیر عراق تأکید کرد که عراق از تمایل خود برای پیوستن به گروه بریکس خبر داده چراکه بازار این کشور به بازارهای کشورهای گروه بریکس وابسته است.

این مقام عراقی گفت کشورهای عضو گروه بریکس هم به واردات نفت از عراق نیاز دارند و چین و هند بیش از ۵۵ درصد از نفت موردنیاز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از عراق وارد می‌کنند.

صالح همچنین افزود که کشورهای عضو گروه بریکس ۴۲ درصد از جمعیت جهان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در خود جای داده‌اند.

بسیاری از کشورهای جهان بستر بریکس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زمینه‌ای برای به چالش کشیدن سلطه آمریکا و متحدان غربی این کشور در جهان می‌دانند و انتظار دارند که با پیوستن به این گروه مزایای زیادی به خصوص در حوزه تامین مالی برای انجام پروژه‌های توسعه‌ای به همراه افزایش سرمایه گذاری و تجارت نصیب‌شان شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13815

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: