درتهران قطعی آب ناشی از کمبود منابع آبی وجود ندارد

درتهران قطعی آب ناشی از کمبود منابع آبی وجود ندارد

مدیرعامل شرکت آبفای تهران گفت: در تهران قطعی آب ناشی از کمبود منابع آبی وجود ندارد و آب با بالاترین کیفیت استاندارد ملی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

محسن اردکانی گفت: امسال سال خشکی بود، به طوری که ۴۴ درصد بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت کمتر ثبت شد، ولی ما خودمان را آماده کرده بودیم بهترین خدمت را به مردم استان تهران ارایه دهیم.

وی ادامه داد: در عین حال  دچار حادثه بی سابقه‌ای شدیم، کوه ریزش می‌کند و بر اثر بارندگی و مسیر جریان آب از سد کرج به سمت تهران که ۲۰ درصد آب شهر تهران را تامین می‌کند مسدود شد، طبعا باید ۲۰ درصد آب شهر قطع می‌شد، اما با اقداماتی که انجام شد تاثیرات آن به چهار درصد شهر رسید.

اردکانی افزود:مدیریت کردیم تا در بعضی از نقاط کمبود فشار باشد و طبقات هم کف آب داشته باشند، ولی بعد از مدت سه روز این مسیر باز شده و اکنون آب کاملا به سمت تصفیه خانه ها جریان دارد و عموما دیگر قطعی آب به دلیل کمبود منابع آبی نداریم.

وی ادامه دادک در بعضی از نقاط به علت نوساناتی ممکن است که مشکلاتی در تامین آب نقاط موضعی و خانه‌های موردی وچود داشته باشد. راه استعلام این است که مشترکان با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند و همکاران ما موضوع را  پیگیری کنند.

مدیرعامل شرکت آبفای تهران که در بخش خبری نیمروز شبکه خبر سخن می گفت: در پاسخ به این سوال که آیا قطعی آب اصلا وجود ندارد؟ گفت: قطعی آب ناشی از کمبود منابع آبی وجود ندارد، چراکه آب داریم، اما به دلیل این که شبکه را برای ۲۰ درصد کمبود تجهیز کرده بودیم ممکن است نوساناتی در برخی نقاط مقطعی باشد.

وی تکید کرد: اکنون جریان آب از سد امیرکبیر به سمت تصفیه خانه‌‌ها کاملا در جریان است و آب با بالاترین کیفیت استاندارد ملی  در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

اردکانی تاکید کرد: این مسئله به دلیل ریزش سیل و ریزش توده‌های عظیم سنگی پایین دست سد امیرکبیر بوده و در مسیر جریان رودخانه رخ داده و تاسیسات سد امیرکبیر کوچکترین آسیبی ندیده است و اکنون این مسیر بازگشایی شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای تهران اظهار کرد: به دلیل محدودیت های ایجاد شده از مردم پوزش می‌خواهیم و تقاضا داریم که صرفه‌جویی کرده و کمک کنند که در مدت کوتاه‌تری بتوانیم سامانه را به وضعیت برگردانیم.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11154

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: