۷۸۰ واحد صنعتی راکد در تهران داریم/ هدف‌گذاری احیای ۲۲۰ واحد صنعتی

رئیس سازمان صنعت و معدن استان تهران:

۷۸۰ واحد صنعتی راکد در تهران داریم/ هدف‌گذاری احیای ۲۲۰ واحد صنعتی

رئیس سازمان صنعت و معدن استان تهران از وجود ۷۸۰ واحد صنعتی راکد در تهران خبر داد و گفت: تا پایان سال ۲۲۰ واحد راکد را احیا می‌کنیم.

مهدی سیجانی در برنامه تهران بیست با موضوع احیای واحدهای صنعتی افزود: در استان تهران از ۱۰ هزار واحد تولیدی دارای شناسنامه ۷۸۰ واحد راکد داریم که سالانه هدف‌گذاری می‌شود که احیا شود.

وی ادامه داد: برای سال جاری احیای ۲۲۰ واحد را هدف‌گذاری کرده‌ایم که یا توسط مالک فعلی یا سرمایه‌گذار جدید احیا شوند.

به گفته این مقام مسئول؛ نیاز مالی، حل اختلافات شرکا، بدون بازار شدن کالای تولیدی این واحدها از جمله دلایلی است که این واحدها راکد شده‌اند، این مسائل را حل می‌کنیم تا آنها دوباره فعال شوند.

سیجانی خاطرنشان کرد: در ۳ماهه اول سال احیای ۴۵ تا ۴۶ واحد راکد انجام شده و این روند در نیمه دوم سال سرعت می‌گیرد. وی افزود: افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی فعلی از جمله برنامه‌های دیگر ما است؛ زیرا بیشتر این واحدها کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت دارند.

رئیس سازمان صنعت معدن استان تهران ادامه داد: واحدهای تولیدی صنایع غذایی، لوازم‌خانگی صنایع شوینده، محصولات شیمیایی، انواع تایر از جمله گروه‌های کالایی ضروری مردم است و اگر این واحدها راکد شوند برای احیای آنها ورود جدی داریم.

سیجانی تهران گفت: ما در استان تهران مطالبه برای سرمایه‌گذاری در صنایع زیاد داریم؛ ولی به دلیل محدودیت فضا این سرمایه را به شهرستان‌ها سوق می‌دهیم.

وی افزود: توسعه و حمایت از صنایع دانش‌بنیان و تقویت واحدهایی که تمایل به توسعه داشته باشند، از جمله برنامه‌های ما است.

رئیس سازمان صمت استان تهران ادامه داد: هدایت صنایع آب بر به استان‌ها دارای ذخایر آب کافی، سوق پیداکردن به سمت صنایعی که مزاحمت شهری نداشته باشند از جمله برنامه‌های ما است و تا پایان سال حتماً واحدهای راکد را احیا می‌کنیم.

سیجانی افزود: ساماندهی صنایع استان تهران سال گذشته شروع شد و در این یک سال ۲۹۰ واحد صنعتی توسعه یافتند و بیش از ۶۰۰ مورد اشتغال‌زایی در نتیجه آن داشتیم، ۲۲۰ واحد استان تهران بازسازی و نوسازی شدند، ۱۵۳ واحد جدید هم تکمیل شد، ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به این واحدها بیش از ۸۰ درصد رشد داشت، تجهیز واحدهای موجود به تکنولوژی دانش‌بنیان، افزایش اشتغال برای افراد تحصیل‌کرده از جمله سایر اقدام‌های انجام شده ما در یک سال گذشته است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11261

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: