توسعه نیروگاه‌های خودتامین راهکاری برای تامین برق صنایع در اوج بار ۱۴۰۳/ اشتغالزایی برای ۱۱۵ خانوار با بهره‌برداری از نیروگاه خودتامین مجتمع زر

توسعه نیروگاه‌های خودتامین راهکاری برای تامین برق صنایع در اوج بار ۱۴۰۳/ اشتغالزایی برای ۱۱۵ خانوار با بهره‌برداری از نیروگاه خودتامین مجتمع زر

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، “حبیب قراگوزلو” مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو مبنی بر مشارکت صنایع برای تامین برق گفت: بر این اساس و به منظور تحقق این مهم، با مشارکت بخش خصوصی طی روزهای اخیر نیروگاه خودتامین مجتمع تولیدی مواد غذایی زر در منطقه هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ احداث شد و ظرفیت مولدهای تولید پراکنده تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران در استان البرز افزایش یافت.
وی افزود: با استفاده از اعتبارات بخش خصوصی برای توسعه و تقویت شبکه تحت پوشش، این پروژه با هدف تامین برق پایدار و مطمئن مشترکان و همینطور کاهش تلفات شبکه، با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیارد تومان، در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.
مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با تاکید بر ایجاد اشتغال‌ مستقیم و غیرمستقیم برای حدود ۱۱۵ خانوار در این پروژه اضافه کرد: با توجه به تولید همزمان برق و حرارت در پروژه یاد شده، تبدیل این انرژی یکی از ویژگی‌های بارز و متمایز آن است.
وی تأثیر اجرای این پروژه‌ها را برای مردم با اهمیت دانست و گفت: نصب و راه‌اندازی اینگونه مولدها، موجب تأمین برق پایدار، کاهش خاموشی‌های احتمالی، افزایش راندمان تبدیل انرژی و حفظ بهتر ذخایر و کاهش آلودگی زیست محیطی می‌شود.
وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ایجاد اشتغال و بهبود پدافند غیرعامل از دیگر اهداف اجرای این طرح است، اضافه کرد: استان البرز دارای صنایع متعدد است و این شرکت چندین تفاهم‌نامه توسعه مولدهای تولید پراکنده با سرمایه‌گذاران و صنعتگران استان منطقه دارد که طرح‌ها با تمام توان برای آمادگی در دوره اوج بار ۱۴۰۳ در حال ساخت و راه‌اندازی است و این طرح یکی از مجموعه‌ طرح‌های فوق است.
قراگوزلو با تاکید بر اینکه حرکت به سمت استفاده از انرژی‌های نو و تجدید پذیر و مولدهای مقیاس کوچک برای صنعت برق یک راهبرد اساسی است، اضافه کرد: در برق منطقه‌ای تهران تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی در جهت تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر حرکت کنیم.
شایان توجه است این نیروگاه که سوخت آن گازی است، یکی از کیفی‌ترین نیروگاه‌های کوچک تولید برق کشور در نوع خود است که با بهره‌برداری از آن، انرژی مورد نیاز واحدهای صنعتی وابسته به مجتمع شرکت زر شهرستان ساوجبلاغ تامین شد.
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=16280

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: