دیدار استاندار کرمانشاه با ۳ استاندار اقلیم کردستان عراق / مذاکره برای تقویت روابط کرمانشاه و اقلیم کردستان

دیدار استاندار کرمانشاه با ۳ استاندار اقلیم کردستان عراق / مذاکره برای تقویت روابط کرمانشاه و اقلیم کردستان

به گزارش خبرنگار اختصاصی اقتصاد کشور ، استاندار کرمانشاه عصر روز چهارشنبه در محل کنسولگری ایران در سلیمانیه عراق با استانداران سلیمانیه، حلبچه و رئیس اداره مستقل گرمیان دیدار و پیرامون مسائل و موضوعات مشترک گفتگو کرد.
دکتر محمد طیب صحرایی که روز چهارشنبه با هدف شرکت در دومین نشست استانداران استان‌های هم مرز ایران و اقلیم کردستان وارد عراق شده‌ است، عصر چهارشنبه با ۳ استاندار اقلیم دیدار و پیرامون مسائل مشترک گفتگو کرد.
در این دیدار که دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان، دکتر محمودی سرکنسول ایران در سلیمانیه، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمعی از مدیران و مسئولان این استانها نیز حضور داشتند، دکتر صحرایی با اشاره به شهادت شهدای خدمت عنوان کرد: ملت ایران به تازگی رئیس جمهور محبوب، تلاشگر و مردمی خود را از دست داده اما برنامه ها و سیاست های دولت و نظام بدون وقفه ادامه دارد.
وی افزود: با توجه به سیاست های بنیادین دولت های مختلف جمهوری اسلامی ایران از جمله دولت سیزدهم، برادری و حسن همجواری با کشور دوست عراق و استان های همجوار مرزی برقرار خواهد بود.
در این دیدار دکتر هوال استاندار سلیمانیه، دکتر آزاد توفیق رحیم استاندار حلبچه و شیخ جلال نوری رییس اداره مستقل گرمیان که برای مراسم استقبال در کنسولگری جمهوری اسلامی در سلیمانیه حاضر شده بودند، شهادت دکتر رئیسی و همراهان ایشان را به استانداران کرمانشاه و کردستان تسلیت گفتند و با ملت بزرگ ایران ابراز همدردی کردند.
دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان نیز از آمادگی استان‌های هم مرز اقلیم کردستان عراق از جمله کردستان برای ارتقای روابط با طرف عراقی خبر داد.
در این دیدار مذاکرات مقدماتی پیرامون نشست مشترک استانداران استان های هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق روز پنج شنبه در اربیل برگزار گردید، انجام شد. تقویت روابط اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، پزشکی، امنیتی، پیگیری تفاهم نامه های قبلی بین استان های اقلیم کردستان با کرمانشاه کردستان و آذربایجان غربی، پیگیری رفع مشکلات مسیر توسعه تجارت و دغدغه های تجار و بازرگانان دو طرف و… از جمله دستورکارهای نشست اربیل است.
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=22024

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: