رایزنی برای افزایش تجارت ایران و بلاروس/ توسعه همکاری‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی دو کشور

رایزنی برای افزایش تجارت ایران و بلاروس/ توسعه همکاری‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی دو کشور

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، «مهدی ضیغمی» معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک ایران با بلاروس، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به روند رو به رشد تجارت ایران و بلاروس گفت: دو کشور پتانسیل بالایی برای افزایش سطح تجارت دارند که در گذشته به میزانی که باید رشد نداشته است.

وی ابراز امیدواری کرد توافقات صورت گرفته در کمیسیون مشترک ایران و بلاروس منجر به دستیابی به حجم تجاری ۴۰۰ میلیون دلاری دو کشور تا دو سال آینده شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به تجارت ترجیحی ایران و اورسیا و تبدیل آن به تجارت آزاد، امضای این توافق را زمینه‌ساز افزایش حجم تجارت ایران و بلاروس و دیگر کشورهای حوزه اوراسیا عنوان کرد.

وی با اشاره به صنعتی بودن کشور بلاروس اظهار امیدواری کرد با گسترش تجارت ایران و بلاروس دو کشور بتواند برای رفع نیازهای صنعتی، معدنی و کشاورزی یکدیگر از این همکاری بهره ببرند.

ضیغمی با اشاره به توافقات صورت گرفته در این نشست گفت: در این اجلاس توافقات خوبی برای گسترش همکاری‌های تجاری صورت گرفت و بخشی از توافقات و موضوعات مشترکی که از گذشته متوقف مانده بود، احیا شد.

وی به توسعه همکاری‌ مشترک با بلاروس در حوزه‌های معدنی، ماشین‌آلات معدنی و تراکتورسازی اشاره کرد و از پتانسیل صادرات قطعات فنی و مهندسی و تجهیزات پزشکی از ایران به بلاروس خبر دارد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به سفر آتی معاون رئیس جمهوری بلاروس به ایران و سفر دیگر مقامات بلندپایه از جمله سفر سال گذشته رئیس جمهوری بلاروس به ایران و هیات‌های تجاری متعدد از دو کشور را موجب افزایش توافقات تجاری و تسهیل تجارت دو کشور و توافقات صورت گرفته عنوان کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13479

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: