مدیریت صحیح دولت سیزدهم، عامل سوددهی پالایشگاه آبادان

مدیریت صحیح دولت سیزدهم، عامل سوددهی پالایشگاه آبادان

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  شانا به‌نقل از ایرنا، عباس پاپی‌زاده منتخب دزفول در مجلس دوازدهم با قدردانی از اقدام‌های دولت سیزدهم برای سودده‌شدن پالایشگاه آبادان گفت: دولت سیزدهم با مدیریت دقیق و صحیح موفق شد پالایشگاه زیان‌ده آبادان را به پالایشگاه سودده تبدیل کند.

وی ادامه داد: اکنون بر این باوریم که اقتصاد کشور باید به‌سمت خصوصی‌سازی حرکت کند و دولت در جایگاه نظارت بر اقتصاد گام بردارد.

منتخب دزفول در مجلس دوازدهم افزود: با توجه به شعار سال که در آن رهبر معظم انقلاب به موضوع جهش تولید با مشارکت مردم تأکید کردند، پتروشیمی‌ها به بخش خصوصی واگذار شد و پالایشگاه‌ها هم باید به بخش خصوصی دارای اهلیت واگذار شود اما در دولت گذشته بعضی از واگذاری‌ها به‌صورت خصولتی بود و به‌درستی انجام نشد و افراد و شرکت‌های فاقد صلاحیت، ذی‌نفع این واگذاری‌ها بودند.

پاپی‌زاده ادامه داد: این واگذاری به افراد فاقد صلاحیت در دولت گذشته به ضرر کشور ختم شد و نمونه آن در دولت گذشته، واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه خوزستان به بخش خصوصی بود که به اسم خصوصی‌سازی به افرادی که اهلیت نداشتند واگذار شد. درعمل، تجهیزات، زمین و قطعاتی را که در انبارهای آن شرکت بود فروختند تا مشکلات مالی و اقساط سررسیدشده را پرداخت کنند، بدون اینکه وضع مدیریتی آن بهبود یابد. تجارب شکست‌خورده پیشین نشان داد بخش مهمی مانند پالایشگاه آبادان نباید به بخش خصوصی بدون اهلیت واگذار شود. ضمن اینکه اگر بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی کارآمد و دارای اهلیت واگذار شوند، عملکرد بهتری را در کشور شاهد خواهیم بود.

براساس این گزارش، جواد اوجی،‌ وزیر نفت، در نشست هیئت دولت اعلام کرد: در سال ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت با اعلام زیان‌ده‌بودن این پالایشگاه گفته بود دولت حاضر است آن را رایگان واگذار کند، اما با اقدام‌هایی که وزارت نفت در دولت مردمی با تکیه بر توان سازندگان، متخصصان و پیمانکاران داخلی و به‌بهره‌برداری‌رساندن فاز دوم این پالایشگاه انجام داد، پالایشگاه آبادان امروز یکی از سودده‌ترین واحدهای تولیدی است که پارسال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان سودآوری داشته است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=21020

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: