مطالبه فعالان بازار سرمایه: سازمان بورس رسما وارد شود

مطالبه فعالان بازار سرمایه: سازمان بورس رسما وارد شود

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از خبرگزاری مهر، فعالان بازار سرمایه در مطالبه‌ای از سازمان بورس خواستند برای کنترل ریزش بورس اقدام کند، مهدی افضلیان کارشناس بازار سرمایه در این باره نوشت: من واقعاً نمی‌فهمم که چرا سازمان با منابعی که در اختیار دارد تحرکی در بازار ایجاد نمی‌کند، چطور زمانی که بازار در حال رشد بوده با ابزارهایی که در اختیار دارد و مصاحبه‌ها به بازار جهت داده و رشد را کنترل می‌کند.

افضلیان افزود: این بازار هم مانند بازارهای دیگر بوده و باید از تهدید به سمت ایجاد فرصت رفت. باید این بازار را سرپا نگهدارید که پول از این بازار به سمت بازارهای دیگه نرود، نمی دانم چرا این بازار اولویتی برای متولیان امر ندارد؟

شاخص فقط نیم درصد منفی است

نوید رجایی فعال بازار سرمایه نوشت: سرتاسر بورس قرمز است اما جالب است بدانید شاخص فقط نیم درصد منفی است. در حال حاضر دولت باید به بورس توجه ویژه ای داشته باشد و با عرضه اوراق بهادار و سایر روش‌ها تأمین مادی را انجام دهد. از سوی دیگر شرکت‌ها را مکلف به افزایش سرمایه و اصلاح ساختار در کنار بسته‌های حمایتی کند تا در نتیجه بورس در دراز مدت بتواند تأثیر بهتری بر اقتصاد و معکوس کردن تورم داشته باشد.

موج بی اعتمادی در بورس

علی فراقی کارشناس بازار سرمایه با بیان این که در این ناحیه حساس بازار شاهد تزریق بی اعتمادی در بازار هستیم، به خبرنگار مهر گفت: به خوبی می‌توان انتظار کاسته شدن عده زیادی از تقاضا کنندگان در بازار را دانست که حتی به صورت دسته‌ای با رفتاری تکرار شونده به سمت پله‌های خروج بازار حرکت کنند و هم نظر روی دکمه فروش نمادهای خود در بازار بزنند موردی که شاید در نحوه رفتار افراد غیرمنطقی به نظر برسد ولی عملاً در وضعیت حاضر شکل گرفته بازار گزینه کنار رفتن از آن منطقی‌ترین باشد و سیاست گذار باید با تغییر شرایط فعلی جذابیت‌های بازار سرمایه را به شدت افزایش یابد وگرنه رخ دادن اتفاقاتی مانند اردیبهشت امسال و خروج گروهی مردم از بورس دور از دسترس نیست.

دولت رویه خود را در بورس تغییر دهد

سپیده منصوری کارشناس بازار سرمایه در این باره به مهر گفت: در هر صورت اگر دولت صادقانه از بازار سهام حمایت کند می‌تواند این بازار را برای جذب نقدینگی مورد توجه قرار دهد. اما کارنامه ناموفق دولت در بازار سهام سال ۹۹ و سقوط بازار بورس در کنار آن رشد و سقف زنی بازارهای موازی باعث از بین رفتن اعتماد مردم و سهامداران نسبت بازار سهام شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=18273

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: