مطالبه ورود قوه قضائیه به ‌گران‌فروشی و تخلفات سایپا

مطالبه ورود قوه قضائیه به ‌گران‌فروشی و تخلفات سایپا

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مخاطبان خبرگزاری با ثبت پویشی با عنوان «مطالبه ورود قوه قضائیه به تخلفات خودروسازان به خصوص سایپا» عنوان کردند که متاسفانه چند سال است که شرکت های خودروسازی با تخلفات خود موجب سلب اعتماد و تضییع حقوق مشتریان شده‌اند و این در حالی است که رسیدگی به این تخلفات انجام نمی‌شود.

مخاطبان خبرگزاری فارس عنوان کرده‌اند که از جمله تخلفات خودروسازان کیفیت پایین محصولات، تاخیر طولانی در تحویل خودرو، بی‌توجهی به قیمت‌های مصوب شورای رقابت و افزایش مداوم قیمت‌ها، انبار کردن خودروها جهت کاهش عرضه و افزایش قیمت است.

* افزایش چندین باره قیمت ساینا از ابتدای امسال 

مخاطبان خبرگزاری فارس همچنین با اشاره به افزایش قیمت خودروهای سایپا بدون داشتن مجوز، عنوان کرده‌اند که شرکت سایپا قیمت ساینا را از ابتدای امسال تاکنون چند بار افزایش داده‌ و این در حالی است که شورای رقابت فقط یک بار در ابتدای سال جاری قیمت این خودرو را افزایش داده است که افزایش قیمت این خودرو توسط شورای رقابت نیز رقم بالایی و به میزان ۴۲ درصد بود.

براین اساس مخاطبان خبرگزاری فارس از قوه قضائیه، شورای رقابت و سازمان حمایت خواسته‌اند تا به تخلفات خودروسازان رسیدگی کنند و به آنها اجازه داده نشود تا حقوق مصرف کنندگان را تضییع کنند.

‌شورای رقابت در فروردین ماه امسال قیمت پایه (کارخانه ای)  خودرو ساینا اس، را با ۴۲ درصد افزایش نسبت به سال قبل ۲.۰۸۱.۳۳۱.۴۶۰ ریال تعیین کرد اما این خودروساز قیمت  کارخانه ای این خودرو را در آبان‌ماه امسال با عنوان ساینا اس (استانداردهای ۸۵ گانه) ۲.۷۸۸.۴۴۵.۱۳۲ ریال و قیمت مصرف کننده این خودرو را ۳.۳۰۴.۹۰۰.۰۰۰ ریال اعلام کرده است.

براین اساس از فروردین‌ امسال تاکنون بدون صدور هیچ مصوبه قانونی از سوی شورای رقابت، قیمت پایه ساینا اس‌ نزدیک به ۷۰ میلیون تومان گران شده است. 

‌قیمت مصرف کننده خودرو با اضافه شدن ۶ درصد ارزش افزوده، ۳ درصد عوارض شهرداری، ۲.۵ درصد مالیات هوای پاک، یک درصد مالیات ماده ۳۰ قانون مالیات ارزش افزوده و یک درصد مالیات شماره‌گذاری، هزینه بیمه شخص ثالث و غیره به قیمت پایه یا همان قیمت کارخانه‌ای محاسبه می شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14542

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: