عملکرد درخشان وبشهر در افزایش تولید و رشد سود

عملکرد درخشان وبشهر در افزایش تولید و رشد سود

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  بیدنا به نقل از خبرگزاری فارس، تحولات مثبت در شرکت های تحت کنترل “وبشهر” در مدت کمتر از یکسال به دست آمده و از مجموع ۲۵ شرکت زیانده تحت کنترل در سال ۱۴۰۱ بیست و سه شرکت در سال ۱۴۰۲ به سوددهی رسیدند.

بهروز مرادی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر، رایزنی های فشرده جهت تامین مالی شرکت های زیرمجموعه، تغییر استراتژی ها و سیاست‌های کلان، تدوین اولویت ها، تاکید بر صادرات و به کارگیری نیروی متخصص و متعهد را از اصلی ترین دلایل این عملکرد درخشان عنوان کرد و گفت: شرکت توسعه صنایع بهشهر در عملکرد ۹ ماهه شرکت های فعال تحت کنترل، منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲ با رشد ۶۷۴ درصدی در سود خالص نسبت به دوره مشابه سال قبل زیان ۲۱۵ میلیارد تومانی را با سود خالص هزارو دویست و سی پنج میلیارد تومان جابجا کرد.

عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲ شرکت های تابعه شرکت توسعه صنایع بهشهر تغییرات چشمگیری را نشان می دهد.شرکت پاکسان که در عملکرد شش ماهه از زیان خارج شده بود. موفق شد خط تولید صابون رختشویی جدید را راه اندازی و پودر لباس شویی صادراتی با برند“آس”را عرضه کند. این شرکت در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲ با افزایش ۱۸ درصدی درآمد عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل، یک میلیارد تومان زیان را با ۲۰۰ میلیارد تومان سود خالص جابجا کرد.این تغییرات رشد هجده هزارو ۸۱۶ درصدی در سود خالص ۹ ماهه ۱۴۰۲ نسبت به دوره قبل را نشان می دهد.

در شرکت گلتاش رکورد ده ساله تولید شکسته و صادرات به قزاقستان برای اولین بار انجام شد. بومی سازی بتائین ماده اولیه شامپو و مایعات دستشویی با موفقیت به نتیجه رسید و آمادگی برای تولید محصولات دانش بنیان فراهم شد. ارتقاء به  تابلو اصلی بازار اول بورس و انتخاب به عنوان صادر کننده نمونه اصفهان از دیگر دستاوردهای گلتاش بود. این شرکت در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲  با ۶۲ درصد رشد در میزان فروش، درآمد عملیاتی را ۱۰۴ درصد و سود خالص را ۱۱۷درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داد.

در شرکت ساینا خط تولید پریمکس صادراتی افتتاح و انواع مختلف شوینده پریمکس برای اولین بار به تولید انبوه رسید.ساینا در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲ با ۲۵ هزار تن تولید محصولات، رشد ۱۳۳ درصدی تولید را به خود اختصاص داد و درآمد های عملیاتی را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۴ درصد افزایش داد. ساینا ۲ میلیاردو پانصد میلیون تومان زیان ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۱ را با ۶۸ میلیارد تومان سود خالص در پایان شهریور ۱۴۰۲ جابجا کرد که رشد دوهزارو ۸۶۳ درصدی در سود را نشان می دهد.

خط تولید شرکت مارگارین که تا مرز تعطیلی پیش رفته بود مجددا احیا و راه اندازی شد.روغن مایع خانوار با برند “خروس” برای اولین بار به تولید انبوه رسید و محموله های تجهیزات تولید روغن خاص وارد کارخانه شد. این شرکت در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲  هفتاد وپنج درصد رشد درآمد عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

شرکت بهپاک تولید پروتئین گیاهی سویا را از ۱۳۰ تن به ۱۷۵ تن در روز رسانده و موفق به صرفه جویی ارزی چهار و نیم میلیون یورویی شد. کارخانه خوراک دام و طیور شرکت با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه راه اندازی قرار گرفت. این شرکت در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۸ درصدی در میزان فروش و درآمد عملیاتی داشته است.

زرین ذرت شاهرود با تولید محصولات جدید و استفاده از تجهیزات و دستگاه های بومی موفق به  صرفه جویی ارزی شده و۲۵۰ میلیارد تومان بدهی ارزی شرکت تسویه و از سرفصل بدهی شبکه بانکی خارج شد.این شرکت در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲  رشد ۵۵ درصدی در درآمد عملیاتی و رشد ۷۱ درصدی در سود خالص داشته است.

شرکت به پخش با توجه به ظرفیت های توزیع سراسری کالا و ظرفیت های تولید سویا فله توسط شرکت بهپاک، مجوز های لازم برای تولید محصول سویا با برند صرفه را اخذ و تولید نهایی محصول را در دستور کار قرار داده است. این شرکت با اصلاح و مهندسی سبد کالایی، افزایش سرعت در فروش و کاهش هزینه های حمل، در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲رشد ۴۸ درصدی در درآمدهای عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

شرکت صنایع بسته بندی ایران با افزایش ۱۵۰ درصدی تولید و فروش، تعیین تکلیف بدهی های مالیاتی،احیا و راه اندازی خطوط جنرال لاین، ساخت قوطی های آسان باز شو و ارتقا نماد از تابلو نارنجی به زرد رکورد بی سابقه ای از خود به جای گذاشت و  بعد از ۲۰ سال زیان به سوددهی رسید.این شرکت در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲  نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد رشد درآمد عملیاتی داشته است.

شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر با نماد بورسی وصنا در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲  ۲۶۱ درصد درآمد عملیاتی و ۸۴۵ درصد سود خالص را نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داده است.

مدیریت صنعت شوینده با نماد بورسی شوینده نیز در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲ رشد ۱۲ درصدی در سود خالص داشته و شرکت مروارید هامون با رشد ۱۶۹ درصدی سود خالص در ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل عملکرد قابل قبولی از خود به جا گذاشته است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14531

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: