حضور مدیران ارشد صنعت گاز و نفت ایران در همایش بین‌المللی گاز روسیه

حضور مدیران ارشد صنعت گاز و نفت ایران در همایش بین‌المللی گاز روسیه

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  شانا به نقل از مؤسسه مطالعاتی بین‌المللی انرژی، نشست تخصصی خانه گاز ایران و انجمن گاز روسیه با موضوع امضای تفاهم‌نامه مشترک بین دو کشور با حضور محمدصادق جوکار، رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی و حسینعلی‌ محمدحسینی، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران و مدیران مؤسسه، همچنین فرید شعبانف، کارشناس امور بین‌الملل انجمن گاز روسیه و نیکولا ایساکف، معاون و مدیر اجرایی انجمن روسیه، رئیس مؤسسه مطالعات فناوری و نوآوری و رئیس دپارتمان بین‌الملل صبح دیروز (سه‌شنبه، ۲۱ آذرماه) به‌صورت مجازی برگزار شد.

محمدصادق جوکار، رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در این نشست اظهار کرد: موضوع همکاری مشترک باید دارای یک نقطه محوری باشد تا تمایل دو طرف برای همکاری وارد حوزه اجرا شودT انتظار اصلی دو طرف هم عملیاتی شدن سریع این ایده‌های همکاری است.

وی  حضور مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران در این نشست را نشان‌دهنده استقبال طرف ایرانی از همکاری با روس دانست و ادامه داد: البته همین موضوع منجر به افزایش انتظارها از طرف مقابل برای اجرایی شدن طرح‌ها و برنامه‌های مورد توافق است.

در ادامه نشست فرید شعبانف، کارشناس امور بین‌الملل انجمن گاز روسیه از حضور هیئت ایرانی تشکر کرد و گفت: با چنین منابعی که ایران در اختیار دارد می‌توان اقدام‌ها و همکاری‌های زیادی انجام داد.

وی افزود: مقرر شد برای آغاز همکاری‌های بیشتر، یک نقشه راه مشخص و زمان‌بندی‌شده در مورد همکاری دوجانبه بین دو کشور تدوین شود.

کارشناس امور بین‌الملل انجمن گاز روسیه در ادامه گفت: ما پیش‌نویس این نقشه را مطرح کرده‌ایم.

نیکلای ایساکف، مدیر اجرایی همایش بین‌المللی گاز روسیه نیز با اشاره به برگزاری نشست سالانه مجمع گاز روسیه در روز جمعه ۱۵ دسامبر (۲۴ آذرماه) با حضور نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه اظهار کرد که عنوان نشست تخصصی اصلی این گردهمایی «صنعت نفت و گاز در جهان متغیر و چالش‌های آن» است، گفت: درخواست ما این است که مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در این آیین سخنرانی داشته باشد که سخنرانی ایشان ساعت ۱۰ صبح روز جمعه به وقت مسکو برنامه‌ریزی شده است و نشست تخصصی اصلی از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود و تا ۱۱ صبح به وقت مسکو ادامه دارد.

وی افزود: در کنار این گردهمایی نشستی نیز درباره فرصت‌ها و شرایط گاز و معرفی پروژه‌های کشورهای مختلف برگزار خواهد شد که علاقه‌مندیم رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در این نشست درباره چشم‌انداز تحریم‌ها در حوزه فناوری و اهمیت همکاری‌های دوجانبه دو کشور تحت تحریم‌ها سخنرانی داشته باشد.

در ادامه محمدحسینی، معاون برنامه‌ریزی شرکت گاز ایران اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران مأموریت‌های مختلفی را در حوزه گاز، صنعت و تجارت گاز به‌صورت گاز طبیعی و واردات و صادرات ال‌ان‌جی دارد و با توجه به موقعیت ژئوپلیتیکی گسترده، ایران می‌تواند نقش تعیین‌کننده و سازنده برای تأمین گاز مشتریان و ذی‌نفعان خود داشته باشد.

وی افزود: هدف اصلی ما اجرایی‌ کردن سرفصل‌هایی است که در برنامه و ایده‌های مشترک همکاری مطرح شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=16605

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: