تعویض چراغ‌های فرسوده معابر استان ایلام با چراغ‌های پربازده LED در مسیر زائرین اربعین

تعویض چراغ‌های فرسوده معابر استان ایلام با چراغ‌های پربازده LED در مسیر زائرین اربعین

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، امسال نیز مانند سال‌های گذشته، شور و شوق و حضور گسترده زائران را در مسیر اربعین حسینی (ع) شاهد بودیم که از هر کشوری عاشقانه به سمت کربلا قدم برمی‌داشتند، اما در این میان باید سعی شود راه برای زائران حسینی (ع) هموارتر شود.
هرساله بیش از ۵ میلیون زائر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از مرز مهران در شهر ایلام عبور می‌کنند که باید روشنایی آن‌ها تامین شود، اما لامپ‌های پرمصرف، در فصل پیک مشکلات زیادی را برای تامین برق زائران به وجود می‌آورد. به همین منظور عملیات تعویض چراغ‌های فرسوده گازی استان ایلام با چراغ‌های پربازده LED جهت صرفه‌جویی در مصرف انرژی و‌ بهبود رفاه حال زائرین اربعین حسینی در معابر و پارکینگ شهر مهران در استان ایلام انجام شد.
این پروژه شامل جایگزینی ۵۰ هزار دستگاه چراغ پرمصرف با چراغ‌های ال ای دی است که از این تعداد ۶ هزار دستگاه از محل منابع داخلی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال و ۴۴ هزار دستگاه توسط سرمایه گذار در قالب آیین نامه بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست با اعتبار ۱۵۴۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.
در مرحله اول ۲۵۰۰ دستگاه چراغ ۲۵۰ بخار سدیم در معابر و پارکینگ شهر مهران با چراغ ۵۰ وات LED با استفاده از منابع داخلی شرکت توزیع و سرمایه گذاری شرکت آرمان راهبرد نیرو جایگزین شد.
این گزارش حاکی است با جایگزینی ۴۴ هزار چراغ پرمصرف با انواع پربازده در قالب بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست، سالانه حدود ۱۶ میلیون کیلووات ساعت در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11968

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: