درخواست توکیو از ریاض و تولیدکنندگان نفت برای افزایش عرضه

درخواست توکیو از ریاض و تولیدکنندگان نفت برای افزایش عرضه

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرگزاری رویترز، هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن گفت: ژاپن از عربستان و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت می‌خواهد برای ثبات بازار جهانی نفت عرضه خود را افزایش دهند.

اکنون نگرانی‌ها افزایش قیمت سوخت در بحبوحه درگیری اسرائیل و حماس تهدیدی برای تأثیرگذاری بر اقتصاد جهانی است.

ژاپن، چهارمین خریدار بزرگ نفت خام جهان، پارسال روزانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت خرید که بیش از ۹۰ درصد آن از خاورمیانه بود.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت تأمین‌کنندگان اصلی نفت ژاپن هستند.

دبیر ارشد کابینه ژاپن به خبرنگاران گفت: توکیو از کشورهای تولیدکننده نفت می‌خواهد با افزایش تولید و سرمایه‌گذاری در زمینه افزایش ظرفیت تولید، به بازار جهانی نفت خام ثبات ببخشند.

قیمت‌های نفت خام برنت از زمان آغاز جنگ حماس و رژیم صهیونیستی بیش از ۵ دلار برای هر بشکه افزایش یافته است، اما پس از اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد قصدی برای تحریم نفت رژیم صهیونیستی ندارد، قیمت‌ها در معاملات پنجشنبه هفته گذشته  (۲۷ مهرماه)  کاهش یافت.

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن که در ماه ژوئیه به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کرده بود روز چهارشنبه (۲۶ مهرماه) در ریاض با محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان درباره بهبود شرایط بشردوستانه در غزه و کمک به کاهش تنش‌ها صحبت کرد.

ماتسونو در این باره گفت: کیشیدا و محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان درباره ثبات بازار نفت خام صحبتی نکردند.

وی افزود: من از تولیدکنندگان از جمله عربستان درخواست می‌کنم از فرصت‌های مختلف استفاده کنند و نقشی پیشرو در ثبات بازار جهانی نفت خام از جمله افزایش تولید ایفا کنند.

ژاپن یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی است و در گذشته برای مقابله با اختلال‌های عمده عرضه، ذخیره‌سازی‌های نفت خام را آزاد کرده است.

ژاپن آخرین بار در سال ۲۰۲۲ میلادی پس از تنش‌های مسکو – کی‌یف از ذخیره‌سازی‌های نفت خام خود برداشت کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14048

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: