بهره‌برداری از سامانه تصفیه پساب صنعتی در شرکت نفت و گاز گچساران

بهره‌برداری از سامانه تصفیه پساب صنعتی در شرکت نفت و گاز گچساران

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، آیین بهره‌برداری از تصفیه‌خانه پساب صنعتی این شرکت، روز سه‌شنبه (۲۵ مهرماه)، با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت‌ مدیره، جمعی از مدیران و مسئولان شرکت بهره‌برداری شرکت گچساران، همچنین مسئولان شهرستان بهبهان، سردشت و زیدون در مجاور کمپ استراحتگاه کارکنان مجموعه صنعتی پازنان ۲ برگزار شد.

غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: به‌منظور بهبود و ارتقای وضعیت زیست‌محیطی منطقه و کنترل پساب صنعتی ناشی از آب برگشتی از تأسیسات نفت و گاز مجموعه صنعتی پازنان ۲، سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی طراحی، احداث و راه‌اندازی شد.

وی اظهار کرد: طراحی این تصفیه‌خانه مدرن با مشارکت کارشناسان متخصص اداره اچ‌اس‌ئی و امور مهندسی و ساختمان و مدیریت کالای شرکت گچساران و ساخت و نصب آن با تلاش شرکت‌های داخلی و بومی و با استفاده از تکنولوژی روز انجام شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران هدف از اجرای این طرح را رعایت الزامات زیست‌محیطی اعلام کرد و افزود: این سیستم قابلیت تصفیه پساب‌های صنعتی با ظرفیت تصفیه ۵۰ مترمکعب در شبانه روز را دارد که می‌تواند در حفظ و توسعه فضای سبز نقش مؤثری ایفا کند.

کمالی گفت: این طرح مانع ورود فاضلاب به منابع آبی به‌ویژه رودخانه خیرآباد شده و نقش مهمی در جلوگیری از آلودگی آب و خاک خواهد داشت.

وی اظهار کرد: اعتبار ساخت این تصفیه خانه بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال است.

۲ پروژه عمرانی در شرکت نفت و گاز گچساران کلنگ‌زنی شد

همسو با اجرای پروژه‌های عمرانی چهارشنبه ۱۹ مهرماه و در حاشیه جلسه پیش‌بینی پنج‌ساله بهره‌دهی چاه‌های نفت، تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران دو پروژه عمرانی در این شرکت با حضور علیرضا دانشی مدیرعامل، رامین روغنیان مدیر امور فنی، علیرضا نورانی مدیر تولید و جمعی از مدیران و رؤسای ادارهای ستادی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب کلنگ‌زنی شد.

یکی از این پروژه‌ها احداث سالن جلسات مرکزی شرکت نفت است که با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال آغاز شد. این پروژه در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر و با زیربنای ۴۰۰ متر با ظرفیت ۱۶۰ نفر در مدت ۶ ماه ساخته می‌شود.

عملیات اجرایی پروژه احداث ساختمان اداره تدارکات و امور کالا با زیربنای هزار و ۳۶۰ مترمربع و با ۴۰ اتاق نیز با ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز و پیش‌بینی می‌شود در ۱۸ ماه به بهره‌برداری برسد و در اختیار کارکنان تلاشگر این اداره قرار گیرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14052

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: