تأخیر ایران خودرو در تحویل سورن پلاس با وجود دریافت پول خودرو از مشتری

تأخیر ایران خودرو در تحویل سورن پلاس با وجود دریافت پول خودرو از مشتری

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی با عنوان «انتقاد به تاخیر در تحویل خودرو سورن پلاس» عنوان کردند که با وجود اینکه ۴ ماه از موعد تحویل سمند سورن پلاس به مشتریانی که در مرحله اول طرح عرضه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده اند گذشته است اما این خودرو هنوز تحویل نشده و خودروساز اعلام  کرده است که ممکن است ۲ ماه دیگر نیز تحویل این خودروها به تعویق افتد.

کاربران سامانه فارس من عنوان کردند که خودروساز علت تأخیر در تحویل را یکبار مسائل مربوط به استاندارد، یک بار مشکلات مرتبط با پلاک گذاری و …  بیان می کنند و در آخر نیز می گویند به ازای تأخیر در تحویل  سود تأخیر پرداخت می شود، خلاصه اینکه بعد از گذشت چند ماه مشتریان این خودرو بلاتکلیف اند و خبری از تحویل این خودروها نیست.

این مشتریان همچنین عنوان کرده اند که بعد از فراخوان خودروساز، وجه کامل خرید خودرو سورن پلاس با کد ۲۷ از مشتریان دریافت شد و قرار بود این خودروها در تیرماه تحویل مشتریان شود اما نه تنها تاکنون این خودروها تحویل نشده بلکه به تازگی طی پیامکی به مشتریان اعلام شده که احتمالا خودرو در آبان ماه فاکتور می شود.

براساس اطلاعات واصله از مشتریان ایران خودرو، با وجود اینکه این خودروساز هنوز خودروهای با موعد تحویل تیر را به مشتریان نداده است به تازگی برای عده ای دیگر از متقاضیان خرید این خودرو پیامک ارسال کرده که نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

بنابراین گزارش تاکنون دو مرحله طرح عرضه یکپارچه خودرو براساس سیستم نوبت دهی اجرایی شده است، براساس این طرح همه متقاضیان خرید خودرو با ثبت‌نام در سامانه براساس سیستم نوبت‌دهی در نوبت تحویل خودرو قرار گرفته‌اند و خودروساز مکلف شده تا در نوبت تعیین شده خودرو را به مشتری تحویل دهد، اما متاسفانه خودروسازان به دلایل مختلف تاخیر در تحویل دارند. به عنوان نمونه ایران خودرو هنوز خودروهای پژو پارس با موعد تحویل تابستان را به مشتریان تحویل نداده است و فراخوانی نیز برای مشتریان این خودرو که نوبت دریافت آنها پاییز است ارسال نکرده است، همچنین شرکت سایپا در تحویل تعدادی از خودروها از جمله شاهین جی تاخیر دارد.

البته مدیر بازار‌یابی ایران‌خودرو پیرو تأخیر در تحویل‌ این خودروها به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: برای ۱۰۲ هزار متقاضی خرید خودرو از ایران خودرو که موعد تحویل خودروهایشان تابستان ۱۴۰۲ بوده به غیر از هفت هزار و ۳۰۰ متقاضی خرید خودروهای پارس، دعوت نامه ارسال شده است، به هفت هزار و ۳۰۰ نفر مشتری پارس، پیشنهاد شرایط تبدیل به ۲۰۷ داده شد که مورد استقبال واقع نشد بنابراین حداکثر تا پایان ماه، فراخوان خواهند شد تا برای خودرو پارس واریز وجه کنند و قرار داد منعقد می‌شود.

وی افزود: بخشی از مشتریان خودرو پارس با موعد تحویل شهریور، ممکن است در همین شهریور ‌خودروی خود را تحویل بگیرند و بخشی هم در مهرماه تحویل خواهند گرفت، اما بیشتر افرادی که در شهریور‌ واریز وجه کنند در همین ماه خودروی خود را تحویل می‌گیرند.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  فارس در نوبت اول عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه تعداد ۹ خودروساز محصولات خود را در سامانه یکپارچه عرضه کردند که عمده ترین عرضه کنندگان دو شرکت سایپا و ایران خودرو بودند.

شیوه عرضه خودرو در سامانه یکپارچه به این صورت بود که متقاضیان خودروهای خود را انتخاب و سپس متقاضیان بر اساس وضعیت تولید خودروساز در نوبت تحویل دریافت خودرو قرار می گرفت با توجه به اینکه محصولات شرکت ایران خودرو بسیار تقاضا بود بنابراین نوبت تحویل برخی از متقاضیان محصولات این خودروساز به سال ۱۴۰۳ موکول شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12593

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: