دیدار و گفتگوی رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه با سفیر ارمنستان در تهران

دیدار و گفتگوی رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه با سفیر ارمنستان در تهران

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، با هدف بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان، رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور با سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری ارمنستان در تهران، دیدار و گفتگو کرد.

 در این دیدار که روز یکشنبه نوزدهم آذرماه صورت گرفت، «مسعود میرزایی»، رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، به اهمیت و جایگاه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تقویت و توسعه روابط دوجانبه اشاره کرد و گفت: با توجه به هدف‌گذاری دو کشور برای افزایش حجم مبادلات بازرگانی تا سقف سه میلیارد دلار در سال، ارتقای بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و متنوع‌سازی حوزه‌های همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله حمل و نقل، انرژی، کشاورزی، تجارت و صنعت و بهداشت مورد تأکید است.
«آرسن آواگیان»، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری ارمنستان در تهران، نیز گفت: سفر اخیر مقام‌های دو کشور از جمله سفر وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران به ایروان و سفر وزیر کار و امور اجتماعی ارمنستان به تهران، نشانه‌ای از علاقه‌مندی دو کشور به گسترش روابط در حوزه‌های مورد علاقه طرفین است.
وی اظهار امیدواری کرد: همکاری‌های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در قالب اجلاس کمیسیون مشترک، بیش از پیش گسترش یابد.
در ادامه نشست، ابعاد گوناگون همکاری بین دو کشور در بخش‌های مختلف توسط رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور و سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار جمهوری ارمنستان در ایران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرفین درخصوص اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته برای برگزاری هجدهمین کمیسیون مشترک دو کشور توضیحاتی ارائه کردند.
همچنین طرفین با اشاره به اینکه سطح روسای اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور از طرف ایرانی در سطح معاون رئیس‌جمهور و از طرف ارمنی در سطح معاون نخست‌وزیر است، بر لزوم فعال‌تر شدن هرچه بیشتر کمیسیون مشترک و گسترش روابط دوجانبه تأکید کردند.
گفتنی است: هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، در اوایل سال جدید میلادی در تهران و به میزبانی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=16380

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: