ارزان‌سازی غذا با افزایش بهره‌وری، بازاررسانی و حذف دلالان ایجا می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی:

ارزان‌سازی غذا با افزایش بهره‌وری، بازاررسانی و حذف دلالان ایجا می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری با افزایش علم و فناوری محقق می‌شود، گفت: ارزان‌سازی غذا با افزایش بهره‌وری، بازاررسانی و حذف دلالان ایجاد خواهد شد.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد در عملیات مشترک مدیریت هوشمند ارتقای بهره‌وری محصولات راهبردی با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین برای ارتقای بهره‌وری محصولات راهبردی، افزود: فرمان مقام معظم رهبری در گذشته و به خصوص امسال در عرصه خودکفایی، معیشت کشاورزان و رسیدن به امنیت پایدار غذایی مردم ایران رسالت بزرگی است که بر عهده وزارت جهاد کشاورزی نهاده شده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: بیش از ۲۰ میلیون نفر خانواده بزرگ کشاورزی در این زمینه در حال فعالیت هستند تا این اتفاق را رقم بزنند.

وی یادآور شد: پس از اسفند سال ۱۴۰۰ و چالش امنیت جهانی، در تامین غذای کشورمان هیچ مشکلی وجود نداشت و این مهم نشان دهنده آن است که تولیدکننده ایرانی با غیرت پای سفره مردم ایران ایستاده‌اند.

ساداتی نژاد با اشاره به برگزاری نشست بسیج و وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقای بهره‌وری محصولات راهبردی، گفت: این نشست در راستای هم‌افزایی بیشتر بین بسیج و وزارت جهاد کشاورزی رقم خورده تا در ماموریت تامین امنیت پایدار غذایی بر اساس رسالت‌ها و سیاست‌های اصلی در وزارت جهاد کشاورزی و طرح تحول دولت سیزدهم و پیگیری مباحث مربوط به امنیت غذایی در سازمان بسیج و بسیج مهندسین پیش برویم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه برای پیشبرد اهداف وزارت جهاد کشاورزی و بسیج، افزود: این رسالت در طرح تحول دولت وجود داشته که یکی از آن‌ها کشت قراردادی و الگوی کشت بوده است. کشت قراردادی کمک می‌کند تا الگوی کشت پیاده‌سازی و اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسایل در حوزه کشاورزی مرتبط با اطلاعات این بخش بوده است، بیان کرد: در این زمینه کمبود اطلاعات وجود دارد و اجرای الگوی کشت و کشت قراردادی، اطلاعات در این زمینه را کامل می‌کند؛ این مهم سبب دسترسی وزارت جهاد کشاورزی به میزان تولید در هر استان و منطقه از آغاز عملیات تا پایان آن می‌شود؛ همچنین سبب می‌شود تا مجموعه زنجیره تامین با زنجیره بزرگ مهندسان که در کشور مستقر هستند به صورت کامل در سامانه قرار گیرد و مدیریت در عرصه نیز بهتر خواهد شد.

ساداتی نژاد با اشاره به بحث بهره‌وری در کشور، افزود: با توجه به شعار مطرح شده توسط رییس جمهور در وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تولید غذای ارزان، با کیفیت، سالم و ایرانی؛ این شعار در واقع تمام عمده دغدغه‌های ما را در بحث کشاورزی در برمی‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ما در این راستا در حال تولید هستیم، یادآور شد: آنچه امروز برای ما مهم است علاوه بر موارد عنوان شده ارزان‌سازی غذا بوده و غذا برای اینکه ارزان شود باید افزایش بهره‌وری بازاررسانی و حذف دلالان رقم بخورد.

به گفته وی، بهره‌وری با افزایش علم و فناوری به دست می‌آید.

ساداتی نژاد ضمن تشکر از بسیج برای کمک در عرضه بازرسی‌های محصولات کشاورزی در کشور، تصریح کرد: در دولت سیزدهم بحث بازار، بازرگانی و نظارت بر کالاهای کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد، در حالی که هیچ نیروی انسانی در این زمینه وجود نداشت و اگر کمک بسیج در این زمینه نبود ما نمی‌توانستیم در این زمینه موفقیتی را به دست بیاوریم.

گفتنی است؛ بر اساس این توافقنامه قرار است با کمک گروه‌های جهادی و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بهره‌برداری از بخش کشاورزی افزایش پیدا کند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9883

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: