برنامه‌ریزی اخراج ۲۰ هزار نفر از سومین بانک بزرگ آمریکا

برنامه‌ریزی اخراج ۲۰ هزار نفر از سومین بانک بزرگ آمریکا

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، گروه بانکداری سیتی با اشاره به عملکرد «به وضوح ناامیدکننده» سه‌ماهه‌ای و خسارت ۱.۸ میلیارد دلاری ناشی از یک پرداخت یکباره، اعلام کرد، ۲۰ هزار فرصت شغلی را در ۲ سال آینده حذف خواهد کرد.

جین فریزر، مدیرعامل این شرکت گفت: «سه ماهه چهارم به وضوح ناامیدکننده بود… ما می‌دانیم که سال ۲۰۲۴ سال بسیار بحرانی‌ست.»

مدیر ارشد مالی، مارک میسون به خبرنگاران گفت، این بانک تا سال ۲۰۲۶ حدود ۸ درصد کارکنان خود اخراج خواهد کرد. سومین بانک بزرگ آمریکا به لحاظ داریی، ۲۳۹ هزار کارمند دارد یعنی ۲۰ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد.

میسون گفت زمانی‌که سیتی واحد مصرف‌کننده مکزیکی Banamex را منحل کند، ۴۰ هزار فرصت شغلی دیگر را هم  نخواهد داشت و در نهایت هدف این شرکت این است که تعداد کارمندان خود را به ۱۸۰ هزار نفر برساند.

سهام این بانک که در میانه تلاش‌های چند ساله برای کاهش کاغذبازی، افزایش سود و تقویت سهامی بود، بیش از یک درصد افزایش یافته است.

برخی از تحلیلگران می‌گویند، اگر یک پرداخت یکباره را در نظر نگیریم، نتایج عملکردی این بانک خوب بوده است.

این ضرر ناشی از ۳.۸ میلیارد دلار هزینه‌های افشا شده در پرونده روز چهارشنبه است که شامل هزینه های سازماندهی مجدد، ذخیره مربوط به کاهش ارزش پول و بی‌ثباتی در آرژانتین و روسیه و پرداخت ۱.۷ میلیارد دلار برای تکمیل صندوق بیمه سپرده‌های دولتی است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=17847

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: