همایش تحول دیجیتال؛ فرصتی برای همگرایی وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌ها در توسعه معدن و صنایع معدنی

همایش تحول دیجیتال؛ فرصتی برای همگرایی وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌ها در توسعه معدن و صنایع معدنی

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، «سمیه خلوصی» معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو در نخستین همایش بین المللی تحول دیجیتال در صنعت فولاد، معدن و صنایع معدنی که به همت ایمیدرو در مرکز همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است، افزود: در جهت توسعه دیجیتال و فن‌آوری در معدن و صنایع معدنی، نیاز به هم‌افزایی ملی است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ذینفعان در این امر؛ وزارت ارتباطات و فن‌آوری است که می‌تواند با فراهم کردن زیرساخت‌های این حوزه؛ به پیشبرد برنامه‌ها کمک کند.

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو ادامه داد: در این راستا شرکت‌های مهندسی، دانش‌بنیان‌ها و دانشگاهیان نقش به‌سزایی در تحقق اهداف دارند.

وی با اشاره به برنامه ها و اقدامات ایمیدرو در حوزه دانش و فن‌آوری، اعلام کرد: ایمیدرو با همکاری شرکت‌ها؛ به‌دنبال ارتقای سطح دانش صنعت‌گران و معدن‌کاران است و در این زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی و حمایت از دانش‌بنیان‌ها را در شمار برنامه‌ها قرار داده است.

پروژه هدهد

خلوصی ادامه داد: سند استقرار فناوری های نسل ۴ به منظور هم افزایی و حمایت از استقرار فن‌آوری‌های نسل چهار، در قالب پروژه «هُدهُد» تعریف شده و مورد توجه ایمیدرو است.

وی در ادامه تاکید کرد: در این پروژه بخشی از اقدامات شامل برگزاری همایش‌ها و اجرای برنامه‌های آموزشی با تمرکز بر ارتقای سطح دانش همکاران و فعالان معدن و صنایع معدنی در دستور کار است.

معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی ایمیدرو همچنین اشاره‌ای به جایگاه معدن و صنایع معدنی ایران، میزان ذخایر، استخراج، تولید و اثر آنها در اقتصاد کرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13594

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: