نگرانی از گسترش جنگ غزه قیمت نفت را افزایش داد

نگرانی از گسترش جنگ غزه قیمت نفت را افزایش داد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی به دنبال گزارش‌های ادعایی مبنی بر حملات آمریکا به مواضع تحت حمایت ایران در سوریه نزدیک به ۲ دلار افزایش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که درگیری در غرب آسیا تشدید خواهد شد و در عرضه نفت اختلال به وجود خواهد آمد.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۵۵ سنت افزایش ۸۹.۴۸ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با یک دلار و ۴۹ دلار ۸۴.۷۰ دلار فروخته شد.

این درگیری‌ها به صورت مشخص در عرضه نفت اختلال ایجاد نکرده است، اما نگرانی از گسترش درگیری‌های نوار غزه و ایجاد اختلال در عرضه نفت ایران وجود دارد.

تشدید این درگیری‌ها همچنین به محموله‌های ارسالی از عربستان، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت حاشیه خلیج فارس نیز تاثیر خواهد گذاشت.

هلیما کرافت، تحلیلگر RBC Capital گفت: «حتی برای آگاه‌ترین ناظران منطقه‌ای نیز بسیار دشوار است که درباره مسیر بحران کنونی صحبت کنند، زیرا خطوط قرمزی که می‌تواند بازیکنان بیشتری را وارد میدان نبرد کند تا حد زیادی غیرقابل تشخیص است.»

تحلیلگران بانک گلدمن ساکس، قیمت نفت برنت برای سه ماهه نخست ۲۰۲۴ را ۹۵ دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرده‌اند و افزودند، اگر صادرات نفت ایران کاهش یابد قیمت‌ها ۵ درصد دیگر افزایش می‌یابد.

این بانک افزود، در سناریوی اختلال در تنگه هرمز که ۱۷ درصد نفت جهان از آن عبور می‌کند، قیمت نفت می‌تواند ۲۰ درصد افزایش یابد.

در عین حال، چشم‌انداز تقاضای نفت همچنان محتاطانه است.

آمارهای روز پنج‌شنبه نشان داد، اقتصاد آمریکا در سه ماهه سوم با سریع‌ترین سرعت در نزدیک ۲ سال گذشته رشد کرده است.

جان ایوانز، معامله‌گر بازارهای نفتی معتقد است: «باید دید که آیا بازارهای انرژی به عنوان یک کل می‌توانند به نادیده گرفتن این فشارها در اطراف گردن رشد اقتصادی ادامه دهند، زیرا آنها برای مدتی مجموعه نفت را تحت تأثیر قرار خواهند داد.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14339

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: