نشست شورای فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد

نشست شورای فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، در این نشست که روز دوشنبه ۲۲ آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، «رحیم ممبینی»، جانشین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، بر لزوم توجه به دو اصل «اثربخشی» و «کارآیی» در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در سازمان تأکید کرد و گفت: شورای فرهنگی به دنبال افزایش کمّی و عددی برنامه‌های فرهنگی در سازمان نیست و این قبیل برنامه‌ها بر اساس توانمندی‌های سازمان و مقتضیات روز، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند.

جانشین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه افزود: باید هدف‌گذاری‌های فرهنگی در سطح سازمان معطوف به آرمان‌ها و با در نظر گرفتن واقعیات موجود در سازمان باشد.
ممبینی سپس گفت: اگر ما بتوانیم با اعمال و رفتارمان در سطح سازمان، ترویج دهنده نظم، اخلاق، درستکاری، امانتداری و راستگویی باشیم، در مسیر اعتلای فرهنگ سازمانی گام برداشته‌ایم.
وی در ادامه با بیان اینکه باید توان و هنر خودمان را برای ارتقای فرهنگی بدنه فعلی و نیروهای موجود در سازمان به کار بگیریم، افزود: سعادت جامعه در گرو التزام قلبی و عملی به آرمان‌های انقلاب و فرامین امام راحل و مقام معظم رهبری که الهام‌گرفته از سنت‌های اصیل اسلامی هستند، است.
جانشین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور سپس خواستار تجمیع سایر شوراهای مرتبط با امور فرهنگی سازمان مانند شورای عفاف و حجاب، شورای اقامه نماز و شورای امر به معروف و نهی از منکر در شورای فرهنگی سازمان شد و گفت: اعضای شورا تا زمان برگزاری جلسه آتی شورا، پیشنهادهای خود را برای برنامه‌ریزی فرهنگی اثربخش و کارآمد در سطح سازمان به دبیر شورا ارائه بدهند.
ضرورت تحول در برنامه‌ریزی فرهنگی در سطح سازمان برنامه و بودجه کشور
«مهدی حسین‌زاده یزدی»، رئیس امور فرهنگی، گردشگری و ورزش و دبیر شورای فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، نیز در این نشست با اشاره به انتظارات رئیس سازمان از این شورا، گفت: در حکم انتصاب دبیر شورای فرهنگی سازمان، بر فراهم کردن زمینه لازم برای تحکیم فرهنگ اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی و ارتباط مستمر با سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و سازمان‌های تابعه، تأکید شده است که لازم است در برنامه‌ریزی فعالیت‌های آتی شورا به این موارد توجه ویژه بشود.
دبیر شورای فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور سپس بر ضرورت تحول در برنامه‌ریزی فرهنگی در سطح سازمان تأکید کرد و گفت: شورای فرهنگی نباید به برگزاری مناسبت‌ها و انجام کارهای تشریفاتی اکتفا کند.
تشریح برنامه‌های هفته بسیج سال ۱۴۰۲
«مهرداد راهداری»، رئیس مرکز مقاومت بسیج سازمان برنامه و بودجه کشور، نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های هفته بسیج در سازمان پرداخت و گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که در این هفته، چندین برنامه شامل بازدید خانواده‌های کارکنان از باغ ملی گیاه‌شناسی، مسابقات ورزشی، اردوی تعالی و نشاط در شهر مقدس قم، مسابقه فرهنگی، نشست بصیرت‌افزایی با موضوع ارائه تحلیل از تحولات منطقه، نشست علمی تخصصی با موضوع هوش مصنوعی، حضور در رزمایش بزرگ بسیجیان تهران بزرگ، مراسم عزای مادر و شهیدان بسیج و اردوی سبک زندگی اسلامی و تحکیم خانواده با عنوان میثاق با فرمانده در کرمان، را برگزار کنیم.
این گزارش می‌افزاید: در این نشست، اعضای شورا نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره دستور کار نشست پرداختند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=15166

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: