پرداخت بخشی از مطالبات گندمکاران/ خرید ۱۰.۵ میلیون تن گندم تا پایان سال زراعی

پرداخت بخشی از مطالبات گندمکاران/ خرید ۱۰.۵ میلیون تن گندم تا پایان سال زراعی

وزیر جهادکشاورزی گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات گندمکاران در دولت تصویب شد و در حال پرداخت است.

محمدعلی نیکبخت در رابطه با پرداخت مطالبات گندم کاران اظهار کرد: رئیس‌جمهوری این مطالبات را دیون ممتازه دانسته و دستور پرداخت فوری آن را به سازمان برنامه و بودجه صادر کرد. بر این اساس ۵۰ هزار میلیارد تومان در جلسه اخیر تصویب شد که در حال پرداخت است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۲ خرید ۸.۵ میلیون تن گندم پیش بینی شده بود، گفت: در حال حاضر خرید تضمینی از مرز ۱۰ میلیون تن گذشته است و پیش بینی می‌شود این رقم تا ۱۰.۵ میلیون تن ادامه داشته باشد. به عبارتی ۲ میلیون تن بیش از پیش بینی بودجه، که اعتبار آن تا پایان شهریور تامین خواهد شد.

وزیر جهادکشاورزی همچنین ابراز امیدواری کرد در سال زراعی آینده با پایداری در تولید گندم به خودکفایی کامل در تولید این محصول راهبردی دست یابیم.

دولت به منظور حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی و ایجاد تعادل در نظام تولید و جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و ضرر و زیان کشاورزان، موظف است همه‌ساله خرید محصولات اساسی کشاورزی (گندم، برنج، جو، ذرت، چغندر، پنبه وش، دانه‌های روغنی، ‌ چای، سیب‌زمینی، پیاز و حبوبات) را تضمین کرده و حداقل قیمت خرید تضمینی را اعلام و نسبت به خرید آنها از طریق واحدهای ذیربط اقدام کند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11679

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: