«کانون کارآفرینان برتر رسمی» شناسنامه دار شد

«کانون کارآفرینان برتر رسمی» شناسنامه دار شد

مطابق اعلام معاون اشتغال وزارت کار برای نخستین بار و پس از گذشت ۱۳سال از تأسیس و فعالیت کانون‌های کارآفرینان برتر، اختصاص شناسه ملّی به «کانون کارآفرینان برتر رسمی» تصویب شد.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم،آذر ماه ۱۴۰۱ بود که صولت مرتضوی؛وزیرکاراساس‌نامه‌ کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور را ابلاغ کرد.

همچنین  علی زند وکیلی,مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی در اسفند ماه ۱۴۰۱ برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: کانون کارآفرینان برتر رسمی ملی و استانی به استناد بند ۸مصوبه شورای عالی اشتغال و مطابق با اساسنامه جدید به عنوان هیئت ‌اندیشه‌ورز و شبکه مشاورین کارآفرینی در سراسر کشور فعال می‌شوند.

زندوکیلی اهداف اصلی برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر ملی را ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری، شناسایی کارآفرینان در سراسر کشور و معرفی به عنوان الگو به آحاد جامعه خصوصاً جوانان عنوان کرد.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کانون ملی کارآفرینان برتر رسمی برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  تسنیم، این کانون بر اساس بند ۸بیست و نهمین مصوبه شورای‌عالی اشتغال کشور تشکیل‌شده است و به‌عنوان بازوی اندیشه‌ورز استان‌ها در حوزه کارآفرینی فعالیت می‌کند.کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور متشکل از کارآفرینان برتر کشور است که طی جشنواره کارآفرینان برتر هرساله انتخاب می‌شوند.

اکنون محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار از شناسنامه دار شدن «کانون کارآفرینان برتر رسمی» برای نخستین بار و پس از ۱۳سال خبر داد.

 معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای نخستین بار و پس از گذشت ۱۳سال از تأسیس و فعالیت کانون‌های کارآفرینان برتر، اختصاص شناسه ملّی به «کانون کارآفرینان برتر رسمی» تصویب شد.

محمود کریمی‌بیرانوند در این‌باره توضیح داد: به استناد بند(۸) مصوبه بیست‌ونهمین نشست شورای‌عالی اشتغال، اساسنامه کانون کارآفرینان برتر رسمی با رویکرد هویت‌بخشی، ارتقای جایگاه کانون‌های کارآفرینان برتر و توجه جدی به گسترش تعامل بین اجزای زیست‌بوم کارآفرینی تدوین شد و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مصوبه را به استانداران ابلاغ کرد.

وی گفت: کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور به‌عنوان یک تشکل صنفی فعال در سطوح استانی و ملّی، مهم‌ترین ظرفیت قانونی موجود در کشور برای زمینه‌سازی ایجاد اشتغال مولد برای نیروهای جوان و متخصص است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: این اقدام زمینه‌ای برای تحقق برنامه‌های توسعه و گامی مؤثر برای دستیابی به اهداف و سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مسیر توسعه اشتغال پایدار است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14292

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: