اطمینان دولت لبنان به مردم درباره تامین کالاهای اساسی

اطمینان دولت لبنان به مردم درباره تامین کالاهای اساسی

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از لبنان۲۴ ، وزارت اقتصاد و تجارت لبنان اعلام کرده است که تدابیر لازم برای تامین معاش مردم در صورت ورود حزب الله به نبرد طوفان الاقصی یا هر گونه تجاوز دشمن صهیونیستی به خاک لبنان را به طور کامل اتخاذ کرده است.

امین سلام، وزیر اقتصاد و تجارت در دولت پیشبرد امور لبنان می‌گوید با توجه به اینکه ذخایر کالاهای مصرفی در لبنان برای چند ماه آینده کفایت می‌کند، مردم هیچ نیازی به خرید بیش از حد و ذخیره سازی کالاها ندارند.
وی با تاکید بر اینکه لبنان حتی در بدترین وضعیت امنیتی هم ذخایر کالاهای اساسی آن تا چند ماه آینده کفایت می‌کند، گفت: البته مشروط به اینکه احتکاری از سوی فروشندگان یا تقاضای غیرمعمول از سوی شهروندان وجود نداشته باشد که در این خصوص هم تدابیری برای مجازات سودجویان اتخاذ شده است.
سلام با اشاره به اینکه طی دو هفته گذشته عجله مردم در لبنان برای خرید کالاها بین ۳۵ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: این شرایط به نوبه خود می‌تواند برخی فروشندگان را به سوء استفاده از شرایط و بالا بردن غیرقانونی قیمت‌ها یا احتکار کالاها سوق داده و در نتیجه وضعیت سردرگمی ایجاد کند که بر اقتصاد تاثیر منفی می‌گذارد.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت ها در بازار تاکنون از سه درصد فراتر نرفته است، گفت: وضعیت امنیتی مرزها تاکنون تاثیر مستقیم بر اقتصاد نداشته اما در صورت تشدید اوضاع یا تجاوز نظامی علیه لبنان اوضاع تغییر خواهد کرد.
وزیر اقتصاد لبنان همچنین گفت که  وزارت متبوعش در حال پیگیری وضعیت مغازه‌داران و مغازه‌های روستاهای مرزی است که در مجاورت مناطق بمباران دشمن هستند و از ابتدای درگیری کرکره‌های خود را پایین کشیدند.
وی افزود: ما می‌دانیم که آنها در نتیجه این امر متحمل ضرر می‌شوند، از همین رو اگر کالاهایی وجود داشته باشند که نیاز به توزیع در بازار محلی  ومتعاقباً انتقال به مکان دیگری در بیروت یا جاهای دیگر باشد با آنها در تماس هستیم و به آنها کمک می‌کنیم.
وزیر اقتصاد لبنان همچنین ذخایر آرد و گندم کشورش را هم کافی خواند و گفت: انبارها مملو از کالاهاست و کشتی‌های حامل مواد غذایی و سوخت بیشتر هم در مسیر رسیدن به لبنان هستند و هیچ جای نگرانی نیست. ما در حال انجام اقدامات پیشگیرانه و پیگیری جزئیات ذخیره سازی مواد در مناطق لبنان هستیم.
وزیر اقتصاد لبنان با تاکید بر اینکه همه بخش‌ها برای مقابله با هر وضعیت اضطراری آماده هستند، گفت: ما فراتر از آن هم پیش رفته‌ایم. ما با سازمان‌های بین‌المللی دیدار کرده‌ایم که می‌توانند در صورت رسیدن به مرحله محاصره دریایی به ما کمک کنند تا کالاهای ضروری را به کشور بیاوریم.
وی بار دیگر تاکید کرد که تشریح وضعیت بازار کالاهای اساسی را نه برای نگران کردن مردم بلکه برای اطمینان بخشی در خصوص رعایت احتیاط و آمادگی مقابله با هر سناریویی بیان کرده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14290

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: