تهدید مرغ‌های اوکراینی برای مرغداران اروپایی

تهدید مرغ‌های اوکراینی برای مرغداران اروپایی

‌‌‌به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از فیگارو، ژان میشل شافر، دبیر انجمن تولیدکنندگان گوشت مرغ فرانسه موسوم به آنول، گفت که مرغداران فرانسوی به خاطر رقابت غیرعادلانه با تولیدکنندگان اوکراینی، در حال ضرر کردن هستند.

وی تأکید کرد که تبعات هجوم مرغ ارزان‌قیمت از اوکراین به بازار فرانسه، در حال آسیب زدن به مرغداران فرانسوی است.

شافر افزود: در فرانسه و بسیاری از کشورهای اروپایی مرغداری یک فعالیت اقتصادی خانوادگی است، اما در اوکراین اوضاع فرق می‌کند و پول صادرات مرغ به جیب مردم اوکراین نمی‌رود، بلکه به نفع شرکت MHB، بزرگ‌‌ترین تولیدکننده مرغ در اوکراین، است.

وی از کمیسیون اروپایی خواست تا از مرغداران داخلی در کشورهای اروپایی حمایت کند.

این مقام فرانسوی افزود: پیش از درگیری نظامی در اوکراین، ما ماهانه ۱۰ هزار تن از این کشور گوشت مرغ وارد می‌کردیم، اما حالا این رقم به بیش از ۲۰ هزار تن رسیده و یک واقعیت شوک‌آور است.

شافر ادامه داد: ورود تولیدکنندگان اوکراینی به بازار اتحادیه اروپا، به سرعت بازار واحد این اتحادیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بی‌ثبات کرد. تولیدکنندگان در اوکراین به خاطر نبود استانداردهای تولید اتحادیه اروپا در این کشور از یک سو و نداشتن موانع تجاری از مزیت هزینه‌های پایین در تولید برخوردار هستند. به عنوان مثال؛ تولید هر کیلو گوشت مرغ در فرانسه حدود ۵ دلار هزینه دارد اما در اوکراین این رقم نصف است و باعث ایجاد یک رقابت ناعادلانه شده است.

وی افزود: مرغداران در سراسر اروپا از آلمان و هلند گرفته تا لهستان و فرانسه به شدت از موضوع افزایش بی‌‌سابقه تولید مرغ در اوکراین متضرر شده‌اند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11923

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: