کارخانه تولید انبوه الکتروموتور‌های پربازده مغناطیس دائم (BLDC) افتتاح شد

کارخانه تولید انبوه الکتروموتور‌های پربازده مغناطیس دائم (BLDC) افتتاح شد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، پنجشنبه ۱۶ آذر و در جریان سفر دو روزه ” علی اکبر محرابیان” وزیر نیرو به استان خراسان رضوی و با حضور “محمود کمانی” معاون وزیر و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق و مدیران استانی کارخانه تولید انبوه الکتروموتور‌های پربازده مغناطیس دائم (BLDC) در شهر مشهد مقدس  به بهره برداری رسید.
الکتروموتور مغناطیس دائم یکپارچه، با درایور به همراه پنل کنترل با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار موتور در کارخانه “نیان موتور توس” در مشهد تولید می‌شود که تا سال آینده این میزان به ۵۰۰ هزار در سال می‌رسد.
بازده این نوع الکتروموتور‌های تولیدی با تغییرات ساختاری نسبت‌ به موتور‌های قدیمی افزایش یافته و موتور‌ها به صورت درایو یکپارچه است.
موتور‌های تولیدی این کارخانه نسبت به موتور‌های القایی قدیمی ۳۰۰ وات کاهش توان خواهند داشت، بنابراین با فرض استفاده یک میلیون کولر از این نوع موتور به عنوان جایگزین موتور‌های قدیمی، معادل ۳۰۰ مگاوات کاهش توان در محل مصرف و تقریبا ۴۵۰ مگاوات کاهش نیاز به ظرفیت نیروگاهی ایجاد می‌شود.
پیرو تفاهم نامه منعقد شده میان سازمان ساتبا و صندوق نوآوری و شکوفایی، این کارخانه از منابع تسهیلاتی صندوق برای تولید الکتروموتور‌های پربازده مغناطیس دائم (BLDC) استفاده کرده است.
بر اساس این گزارش، وزیر نیرو در جریان سفر دو روزه خود به استان خراسان رضوی بهره برداری از چند پروژه کلیدی صنعت آب و برق و نیز بازدید از سایر پروژه و طرح‌های آبی و برقی را در دستور کار دارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=16182

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: