۲۴ میلیارد دلار ارز در راه ایران

۲۴ میلیارد دلار ارز در راه ایران

در پی سفر سلطان عمان به ایران و بر اساس اطلاعات به دست آمده ایسنا به زودی مبلغی بیش از ۲۴ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران در عراق و کره جنوبی و از طریق منابع قابل دسترس کشورمان در صندوق بین‌المللی پول وارد ایران خواهد شد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده خبرنگار ایسنا به زودی مبلغی ۲۴ میلیارد دلار ارز وارد کشور خواهد شد که شامل منابع ارزی بلوکه شده ایران در عراق و کره جنوبی و حق برداشت ویژه ایران از صندوق بین‌المللی پول می‌شود.

از این میزان ارز، هفت میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی و بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار آن منابع بلوکه شده ایران در عراق است که عمده آن به صادرات انرژی به این کشور همسایه باز می‌گردد.

در پی سفر سلطان عمان به ایران و سفر مشاور بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عمان مقرر شده تا در قالب تفاهمی با ایران این منابع بلوکه شده آزاد شود.

همچنین در پی دیدار فرزین رئیس کل بانک مرکزی ایران با جورجیوا رئیس صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن مقرر شد تا ایران بتواند به بیش از ۶.۷ میلیارد دلار حق برداشت ویژه خود دسترسی داشته باشد.

البته چندی پیش علی شریعتی – عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق – از آزادسازی دو میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران تا دیروز دوشنبه (۱۵ خرداد ماه) خبر داد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11086

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: