اقتصاد موفق با زیرساخت‌های مطلوب حمل‌ونقلی میسر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی:

اقتصاد موفق با زیرساخت‌های مطلوب حمل‌ونقلی میسر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر کشوری از زیرساخت‌های حمل‌ونقلی مطلوب ریلی و جاده‌ای برخوردار نباشد، اقتصاد موفقی نخواهد داشت، گفت که تکمیل کریدورهای اصلی جاده‌ای و ریلی در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

 مهرداد بذرپاش طی سفر اخیر خود به استان خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح قطعه ۵۰ کیلومتری بزرگراهی این استان گفت: تکمیل کریدورهای اصلی جاده‌ای و ریلی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد. کریدورها و شبکه مواصلاتی کشور به‌دلیل کمبود منابع کافی یا تحریم‌ها تا کنون تکمیل نشده و این موضوع در اولویت کار ماست، بنابراین همه توان خود را برای تامین منابع لازم به منظور تکمیل راه‌های ریلی و جاده‌ای خواهم گذاشت.

وی ادامه داد: نباید بگذاریم کارها و طرح‌های بزرگ ما را از کارهای کوچک باز دارد.  مشکلات موجود برای همه همکاران، پیمانکاران و مشاوران باید برطرف شود و از آن‌ها خواهش می‌کنم به وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک دوست نگاه کنند و به ما کمک کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این کشور جز به دست خودمان ساخته نخواهد شد، افزود: دست یاری و کمک دراز می‌کنم تا وزارت راه و شهرسازی را به پیشران پیشرفت کشور تبدیل کنیم. همه اقدامات انجام‌گرفته در مسیر توسعه و عمران کشور از حوزه حمل و نقل تا مسکن برای مردم امیدآفرین بوده و در اقتصاد کشور تاثیرگذار است.

بذرپاش تاکید کرد: اگر کشوری از زیرساخت‌های حمل‌ونقلی مطلوب ریلی و جاده‌ای برخوردار نباشد، اقتصاد موفقی نخواهد داشت. هرکسی در هر نقش و جایگاهی که قرار دارد باید بهترین عملکرد و کاری ماندگار از خود برجای بگذارد تا در تاریخ ماندگار شود.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان خراسان جنوبی ۵۰ کیلومتر باند دوم و ۱۲۰ کیلومتر پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خراسان جنوبی در مجموع با اعتبار بیش از ۸۰۰ میلیادر تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

۵۶۱ کیلومتر راه آهن تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد 

همچنین مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفته است که ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر در بخش ریلی در دست اجراست که ۵۶۱ کیلوتر از آن تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

خیراله خادمی -مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور- در این سفر با بیان اینکه پروژه‌های بزرگی در بخش توسعه راه‌ها فعال است، گفت: در بخش ریلی ۳۳۰۰ کیلومتر در سراسر کشور در دست اجرا قرار دارد که تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و نسبت به وجود ۱۴ هزار کیلومتر راه‌آهن کشور، عدد قابل توجهی است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده تا سال بعد ۵۶۱ کیلومتر از مسیرهای ریلی دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد به بهره‌برداری برسد. به این ترتیب در طول یک سال آینده ۲.۸ برابر متوسط ریل‌گذاری در کشور انجام خواهد شد

بهره‌برداری از ۲۹۳ کیلومتر از آزادراه‌ در برنامه قرار دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح پروژه‌های آزادراهی کشور نیز  گفت: ۱۰۳۵ کیلومتر آزادراه در سرتاسر کشور در حال اجراست که نسبت به وجود ۲۸۰۰  کیلومتر آزادراه موجود کشور عدد قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد آزادراه‌های موجود کشور در حال ساخت است، افزود: بهره‌برداری از ۲۹۳ کیلومتر از آزادراه‌های در حال ساخت کشور در برنامه قرار دارد که در این صورت، ۳.۵ برابر متوسط سالانه ساخت آزادراه کشور در سال آینده تحقق خواهد یافت. از آنجایی که بیشتر این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد همراه هستند، این هدف قابل دستیابی است.

بهره‌برداری از دو محور جدید بزرگراهی تا سال آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پروژه‌های بزرگراهی کشور نیز گفت: ۶۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در سراسر کشور در حال اجرا است که سالانه ۱۰۰۰ کیلومتر از این بزرگراه‌ها در استان‌های مختلف تعریف می‌شوند.

وی افزود: تعهد احداث ۲۶۵۰ کیلومتر مسیر جدید بزرگراه و راه اصلی در استان خراسان جنوبی را داریم که ۸۵۰ کیلومتر آن تعریف شده است و حدود ۶۴۷ کیلومتر از این میزان هم در حال اجراست. حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر نیز باقی‌مانده که در صورت تامین اعتبار مناقصات آن برگزار خواهد شد.  در مجموع در استان خراسان جنوبی به نسبت سایر استان‌ها فعالیت‌های خوبی در حوزه بزرگراهی انجام شده است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9719

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: