مهارت‌افزایی جوانان به عنوان بزرگترین سرمایه کشور

معاون وزیر کار تاکید کرد:

مهارت‌افزایی جوانان به عنوان بزرگترین سرمایه کشور

معاون وزیر کار از تدوین بیش‌ از ۱۲۰۰ استاندارد آموزش مهارتی دانش‌بنیان خبر داد و بر مهارت افزایی جوانان به عنوان بزرگترین سرمایه کشور تاکید کرد.

غلامحسین حسینی نیا  بر لزوم شکل گیری نهضت مهارت افزایی در گام دوم انقلاب تاکید کرد و گفت: موضوع مهارت‌افزایی جوانان به عنوان بزرگترین سرمایه کشور باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اجتناب ناپذیر بودن ورود به آینده مشاغل و مشاغل آینده که متأثر از تکنولوژی‌های برافکن است، اهمیت این مسأله بیش از پیش ضروری است.

وی فراگیری آموزش‌های مهارتی را در پیوند میان فارغ التحصیلان با بازار کار موثر خواند و افزود: گسترش ارتباط میان صنایع و دانشگاه ها موجب افزایش سطح مهارت افراد و جذب سریع تر فارغ التحصیلان به بازار کار می شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ادامه از تدوین بیشتر ۱۲۳۰ استاندارد آموزش مهارتی دانش بنیان خبر داد و گفت:این استانداردها با تکیه بر آی تی طراحی و در تدوین آن از تجارب کشورهای پیشرو بهره برده شده است.

حسینی‌نیا با تاکید بر ارائه آموزشهای مهارتی متناسب با نیاز بازار کار تصریح کرد: برای تحقق این هدف لازم است علاوه بر ارائه آموزش‌های عمومی باکیفیت در دانشگاه‌ها، دوره‌های مهارتی جهت آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار پیش بینی شود.

معاون وزیر کار در پایان با اشاره به نقش مهم اصناف در آموزش مستقیم محیط واقعی کار، اظهار کرد: مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه های فنی‌ و حرفه‌ای آزاد از ظرفیت‌های آموزشی سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای به شمار می روند که با همکاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی زمینه ایجاد انقلاب بزرگ در عرصه مهارت‌آموزی را فراهم خواهد کرد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9721

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: