در تولید قطعات ریلی به خود کفایی رسیدیم

در تولید قطعات ریلی به خود کفایی رسیدیم

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش در حاشیه مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی گفت: نیاز بازار داخل در حوزه حمل و نقل ریلی زیاد است که در همین راستا شرکت‌های زیادی می‌توانند فعال شوند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی ما محدودیت ناوگان در حوزه لوکوموتیو، واگن باری و مسافری داریم و من تکلیف جدید برای شرکت راه آهن قرار داده ام که ظرف یک سال آینده تعداد ناوگان را به شکل قابل توجهی افزایش دهند و ناوگان مسافری را هم در اولویت قرار دهند که این حجم از تقاضا در ایام خاص و یا ایام غیر خاص باید پاسخ داده شود چراکه صنعت ریلی یک صنعت محبوب بین مسافران و متقاضیان است.

وی ادامه داد: صنعت راه آهن یک صنعت ایمن ارزان و صنعت خوب است اما ما محدودیت ناوگان داریم اما خوشبختانه در توسعه شبکه خدمات الکترونیکی و توسعه ناوگان اتفاقات خوب رخ داده است به طوری که داخلی سازی و عمق داخلی سازی در این حوزه اتفاق افتاده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در گذشته برای سوزن‌های صنعت ریلی هم وابسته بودیم اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که در خدمات سیگنالی و موتور به خود کفایی رسیده‌ایم.

بذرپاش تاکید کرد: در ترمز واگن و ترمز لوکوموتیو به خود کفایی رسیده‌ایم و حتی در ریل هم به خود کفایی رسیده‌ایم و شرکت ذوب آهن در این حوزه به خودکفایی رسیده است.

وی گفت: صنعت راه آهن و ریل به پیشرفت قابل توجهی رسیده اما کافی نیست چرا که ایران سرزمین فرصت لجستیکی و ترانزیتی است دورنمای خوبی برای این و موقعیت جغرافیایی قرار داده ایم و همه شرکت‌ها باید هرچه سریع‌تر اقدامات بالقوه خود را بالفعل کنند.

وی در پایان تاکید کرد: دست یاری را به سوی همه شرکت‌ها دراز می‌کنیم تا کمک کنند طی چند سال آینده فرصت‌ها را به عامل قدرت و تولید ثروت کنیم تا زیر ساخت‌ها توسعه یابند تا این این زیرساخت‌ها اقدام به تولید ثروت کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12807

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: