برگزاری مراسم روز ملی ایران با حضور معاون وزیر صمت کشورمان و معاون وزیر انرژی کوبا/ دیدار مقیمی با مقامات عالی‌رتبه کوبا

برگزاری مراسم روز ملی ایران با حضور معاون وزیر صمت کشورمان و معاون وزیر انرژی کوبا/ دیدار مقیمی با مقامات عالی‌رتبه کوبا

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «فرشاد مقیمی» که به‌عنوان نماینده «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و در پی دعوت معاون نخست وزیر و وزیر تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری کوبا برای حضور در سی و نهمین نمایشگاه بین‌المللی هاوانا (FIHAV) به کوبا سفر کرده است، روز پنجشنبه در مراسم روز ملی ایران در حاشیه این نمایشگاه شرکت کرد.

این مراسم با حضور سفیر ایران در هاوانا، معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون وزیر انرژی کوبا «خووان تورس» و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و پاویون ایران برگزار شد.

دیدار معاون وزیر صمت با قائم مقام وزیر ارتباطات کوبا

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین روز پنجشنبه با «گونزالس ویدال» قائم مقام وزیر ارتباطات کوبا دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست ضمن معرفی توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، برای حضور در «وندورلیست وزارت ارتباطات» مذاکره شد که مورد استقبال و پذیرش طرف کوبایی قرار گرفت.

دیدار مقیمی با رئیس اتاق بازرگانی و صنایع کوبا

«فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین روز پنجشنبه با «کارلوس گومز گیلبرت» رئیس اتاق بازرگانی و صنایع کوبا دیدار و گفتگو کرد.

معاون وزیر صمت ایران در این دیدار ضمن دعوت از واحدهای تولید کننده کوبایی برای حضور در ایران، گفت: اتاق بازرگانی ایران می تواند میزبان و هماهنگ کننده حضور شرکت های کوبایی در ایران باشد.

مقیمی، با بیان اینکه شرکت‌های کوبایی در ایران یا کوبا نشست‌های B۲B برگزار کنند، ادامه داد: برای بازسازی و نوسازی صنایع نیشکر کوبا آمادگی داریم.

وی از اعضای اتاق بازرگانی کوبا برای حضور در نمایشگاه اکسپو تهران در اردیبهشت‌ماه دعوت به‌عمل آورد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع کوبا نیز در این دیدار، اظهار کرد: همکاری‌های گذشته باعث تقویت بنیان‌های اقتصادی کوبا شده است.

حضور معاون وزیر صمت ایران در نشست تخصصی اتاق بازرگانی کوبا

همچنین در حاشیه سی و نهمین نمایشگاه بین‌المللی هاوانا، نشست تخصصی اتاق بازرگانی کوبا برگزار شد که «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این نشست شرکت کرد.

در این نشست شرکت‌های ایرانی اقدام به معرفی توانمندی‌های خود کردند. همچنین نشست B2B تجاری بین شرکت‌های ایرانی و شرکت‌های کوبایی برگزار شد.

بازدید معاون وزیر صمت از یک واحد تولیدی در کوبا

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، از یک واحد تولیدی در کوبا بازدید به عمل آمد و در نشست تخصصی در منطقه ویژه اقتصادی هاوانا (ماریل) شرکت کرد.

«فرشاد مقیمی» به همراه هیات اعزامی از کشورمان، در ادامه سفر به کوبا از یک واحد صنعتی تولید شکر بازدید به عمل آورد.

هدف از این بازدید بررسی وضعیت تجهیزات و ماشین‌آلات تولید شکر از نیشکر بود و با بررسی‌های به عمل آمده فرصت‌های نوسازی و بازسازی این قبیل کارخانجات شناسایی گردید.

برگزاری نشست تخصصی در منطقه ویژه اقتصادی هاوانا

همچنین نشستی در منطقه ویژه اقتصادی هاوانا به نام ماریل برگزار شد و مدیر منطقه در خصوص امکانات، نحوه سرمایه‌گذاری، نحوه تامین مواد اولیه، زیرساخت‌ها‌، واگذاری و سایر موارد مربوطه توضیحاتی را به هیات اعزامی کشورمان ارائه کرد.

«فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به همراه «احمد جوانمردی» مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان به‌منظور شرکت در نمایشگاه بین‌المللی هاوانا و در راستای اجرایی‌کردن سیاست دولت سیزدهم برای گسترش همکاری‌های تجاری و صنعتی با کشورهای آمریکای لاتین به کوبا سفر کرده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14941

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: