بالا بودن ضریب اشتغال مهارت آموزی در محیط واقعی کار

معاون وزیر کار اعلام کرد:

بالا بودن ضریب اشتغال مهارت آموزی در محیط واقعی کار

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بالا بودن ضریب اشتغال طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار گفت: بیش از ۸۰ درصد کسانی که آموزش‌های مهارتی در محیط واقعی کار را می‌بینند، شاغل می شوند.

غلامحسین حسینی‌نیا با اشاره به اجرای طرح آموزش در محیط واقعی کار در سال گذشته اظهار کرد: یکی از طرح‌های مهمی که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال گذشته مقدمات آن را فراهم کرد و به اجرا درآورد، طرح آموزش در محیط واقعی کار بود که نسخه جدید و به روز و متناسب با تجربه جهانی آموزش در محیط کار واقعی است.

وی از وجود بیش‌ از سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی در کشور خبر داد و گفت: این طرح با همکاری اصناف پیگیری می‌شود و طبق  برآوردهای ما و مطالعه مشترکی که با اتاق اصناف داشتیم، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد  صنفی قابلیت مشارکت در این پروژه را دارند که بین یک یا چند نفر کارآموز را می توانند تحت پوشش خود قرار بدهند.

به گفته معاون وزیر کار در این طرح افرادی که بر اساس تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای معرفی می شوند، از شمول قانون تامین اجتماعی در زمان آموزش و کارآموزی معاف بوده و کارفرمایان نیز از سوی سازمان تامین اجتماعی جریمه نمی شوند.

حسینی‌نیا افزایش ظرفیت اشتغال این طرح را یادآور شد و گفت: این طرح بیش از ظرفیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد و دولتی ظرفیت مهارت آموزی ایجاد می‌کند و ضریب اشتغال آن بیش از ۸۰ درصد و بالاتر از ضریب اشتغال دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از ۸۰ درصد کسانی که آموزش مهارتی در محیط واقعی کار  را می گذرانند، شاغل می‌شوند و یک بسته کامل مهارت‌های نرم در محیط کار واقعی به آنها ارائه می‌شود و همزمان به شکل عملی آموزش بنگاه‌داری، آموزش ارتباط با مشتری و آموزش نحوه تامین مواد اولیه را می‌بینند.

معاون وزیر کار با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در این طرح دوره آموزشی را طی کردند، گفت: پیش‌بینی می‌شود این عدد را در سال جدید به رقم یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برسانیم و امیدواریم که با اطلاع‌رسانی این طرح به واحدها و صنوف مختلف به ترویج آن کمک کنیم.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10821

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: