انفجار خط تغذیه گاز در نیروگاه پرند حادثه‌ساز شد

انفجار خط تغذیه گاز در نیروگاه پرند حادثه‌ساز شد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون) شرکت مپنا اعلام کرد:  صبح دیروز ۳۰ مهر ماه، در سانحه‌ای تلخ و غم‌انگیز، خط گاز تغذیه کننده واحد نیروگاه ۲۵ مگاواتی پرند دچار حادثه شد و متاسفانه در اثر این انفجار، دو نفر از همکاران گروه مپنا جان خود را از دست دادند و سه تن از دیگر کارکنان مصدوم شدند.
بنا بر این گزارش در حالی‌ که تعدادی از کارکنان نیروگاه پرند در این مجموعه حاضر بودند، با انفجار خط گاز تغذیه کننده، مهندس «خلیل نوروزی»، سوپروایزر ارشد شرکت توگا، و «معین جامه بزرگ» مهندس بهره‌برداری جان خود را از دست دادند.
ضمن ابراز تأسف شدید و همدردی با خانواده‌های جان باختگان، از خداوند متعال برای آن عزیزان از دست رفته، رحمت واسعه، برای مجروحان حادثه بهبودی عاجل و برای همه بازماندگان داغدار صبر مسئلت می‌نماید.

دستور مدیرعامل مپنا برای تهیه گزارش حادثه
در پی حادثه تلخ انفجار در محل واحد ۲۵ مگاواتی مپنا، مدیرعامل گروه مپنا به همراه مدیرعامل حوزه برق و جمعی از مدیران ارشد این گروه با حضور میدانی در محل حادثه از نزدیک محل حادثه را بررسی کردند.
در نشست جانبی، مدیر پروژه اظهار داشت؛ امروز همه مقدمات و استانداردها بررسی و تکمیل شده بود و برای تست دور سه هزار آمادگی کامل داشتیم،
وی افزود: این روند پیش از این در دیگر پروژه ها بدون مشکل اجرا شده بود و امروز هم تمامی موارد معمول و استاندارد چک و بازبینی شد و همزمان با فرمان آغاز عملیات تست در محل حادثه به علت خروج گاز و وقوع آتش سوزی از لوله رابط دو فلنج خط ورودی به واحد، صورت گرفته متأسفانه دو نفر از همکاران عزیز ما در گروه مپنا جان باختند.
در ادامه مدیرعامل گروه مپنا ضمن ابراز تاسف در بروز حادثه تلخ جان باختن دو نفر از کارکنان گروه مپنا تیمی سریع و مستقل را به عنوان مسئول پیگیری این حادثه منصوب کرد و مأموریت داد که در اسرع وقت همه جوانب حادثه را سنجیده و گزارش مستقل را ارائه کنند.
در این راستا مقرر شد عوامل فنی غیرمربوطه نیز که در ظاهر نیز هیچ ارتباطی با انفجار ندارند مورد بررسی دقیق قرار گیرد و گزارش نهایی حداکثر ظرف یک هفته آماده شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14078

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: