نشست تخصصی توسعه فناوری در صنعت نفت به میزبانی دانشگاه علم و فناوری مازندران برگزار شد

نشست تخصصی توسعه فناوری در صنعت نفت به میزبانی دانشگاه علم و فناوری مازندران برگزار شد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، این نشست یک‌روزه با حضور محمد گلستان‌باغ، رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمدرضا ربانی، رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران، معاونان، مدیران و اعضای هیئت علمی مرتبط با حوزه نفت و گاز دانشگاه‌های استان، برخی نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌ نفت و گاز و مدیران صنایع مرتبط منطقه به‌ویژه شرکت‌های نفت خزر و کشتی‌سازی ایران صدرا برگزار شد.

 در این نشست ربانی به پیوند عمیق صنعت نفت با دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود: به‌رغم توسعه ارتباط دانشگاه‌های سطح کشور با صنعت نفت، دانشگاه‌های استان مازندران در انجام پروژه‌های مورد نیاز صنعت، فعالیت چندانی نداشتند از این رو امیدواریم این جلسه سبب شناسایی ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌های استان و ایجاد زمینه هم‌افزایی و شبکه دانشگاهی و متخصصان استان برای انجام پروژه‌های کلان نفت و گاز شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علم و فناوری مازندران پیشگام این عرصه خواهد بود، ادامه داد: آغاز پروژه‌ ساخت نخستین مرکز تحقیقات نفت و گاز در سطح دانشگاه‌های استان مازندران، اخذ مجوزهای لازم به‌منظور افزودن رشته‌های مرتبط با این حوزه و به‌کارگیری استادان متخصص و حضور مدیران ارشد صنعت نفت در این مرکز علمی نشان از آغاز گامی بزرگ برای تعمیق روابط دانشگاه با صنعت نفت در سطح استان مازندران است.

رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران با اشاره به ذخایر عظیم نفت و گاز در کشور و جایگاه منحصربه‌فرد ایران در منطقه و جهان تأکید کرد: حوضه‌ دریای خزر از مواهب سرشار نفتی و گازی برخوردار است و با توجه به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی موجود در دانشگاه علم و فناوری مازندران، امکان توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های تحقیقاتی و پژوهشی با صنعت نفت کشور وجود دارد.

در ادامه‌ این نشست تخصصی نمایندگان دانشگاه‌های استان و مدیران صنایع منطقه، ضمن معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود، به ارائه پیشنهادهای پژوهشی و طرح پرسش‌های خود در رابطه با توسعه همکاری‌های پژوهشی پرداختند.

در بخش دوم این نشست، گلستان‌باغ با ابراز تأسف از همکاری‌های کم‌رنگ دانشگاه‌های شمال کشور با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌رغم همکاری‌های مشترک دانشگاه‌های بزرگ کشور با این شرکت افزود: امیدواریم این نشست سرآغاز همکاری‌های بیشتر دانشگاه‌های استان مازندران با صنعت نفت باشد.

 وی ضمن پاسخ به پرسش‌های تخصصی نمایندگان دانشگاه‌ها و صنایع منطقه در موضوع همکاری‌های مشترک، به راه‌های ارتباط با این شرکت در حوزه‌های پژوهشی اعم از موضوعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پرداخت.

در پایان این نشست، ضمن امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک پژوهشی و آموزشی، دفتر نمایندگی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در دانشگاه علم و فناوری مازندران افتتاح شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13074

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: