تأمین فوری ارز کالاهای اساسی و ترخیص سریع از بنادر

از امروز انجام می‌شود؛

تأمین فوری ارز کالاهای اساسی و ترخیص سریع از بنادر

امکان واردات کالاهای اساسی (کنجاله، جو، ‌ ذرت و خوراک طیور) تا سقف ۱.۵ میلیارد دلار وفق ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری فراهم شد و فرایند تخصیص و پرداخت ارز برای محموله‌های موضوع ابلاغ یاد شده از امروز به فوریت انجام می‌شود.

بانک مرکزی اعلام کرد که با گشایش های ارزی انجام شده و پیرو هماهنگی های به عمل آمده بین سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی برای رفع مشکلات ریالی مربوط به تأمین ارز کالاهای اساسی و باتوجه به تضمین صادره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، امکان واردات کالاهای اساسی تا سقف ۱.۵ میلیارد دلار وفق ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری فراهم آمد و فرایند تخصیص و پرداخت ارز برای محموله های موضوع ابلاغ یاد شده از امروز به فوریت انجام می شود.
بر این اساس، باتوجه به اینکه برخی محموله‌های مربوط به این امر از قبل به سمت کشور حمل شده و فرایند ترخیص و تخلیه آنها از امروز انجام می‌شود، انتظار می رود آثار اجرایی این اقدام به زودی در بازار کالاهای اساسی و ضروری مشاهد شود.
گفتنی است؛ عرضه کالاهای موضوع این تصمیم (کنجاله، جو، ‌ ذرت و خوراک طیور) با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی در سامانه بازارگاه انجام خواهد شد و تأمین و فروش ارز این کالاها توسط بانک مرکزی موجب کاهش تقاضا در سامانه نیما و افزایش تأمین ارز برای سایر تقاضاهای وارادتی خواهد شد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10052

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: