تفاهم نامه تکمیل زنجیره تولید فولاد صندوق بازنشستگی کشوری امضا شد

به منظور استفاده از ظرفیت معادن کشور در تکمیل زنجیره تولید فولاد؛

تفاهم نامه تکمیل زنجیره تولید فولاد صندوق بازنشستگی کشوری امضا شد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، صبح روز پنجشنبه ( ۲۲ دی‌ماه) تفاهم نامه همکاری مشارکتی با هدف استفاده صندوق بازنشستگی از معادن آهن، مس و طلا برای تکمیل زنجیره ارزش در تولید فولاد به امضای سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید مواد اولیه ایران رسید.

«نعمت الله ترکی» در جلسه امضای این تفاهم نامه اظهارکرد: براساس این تفاهم نامه مقرر شده است تا در قالب همکاری مشارکتی، اهداف حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی مبنی بر تولید و تامین مواد اولیه به منظور تکمیل زنجیره ارزش تولید فولاد و با استفاده از ظرفیت معادن کشور در حوزه های آهن، مس و طلا به صورت مرحله به مرحله محقق شود.

وی با بیان اینکه «صنعت فولاد در ایران پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و اکنون از نظر تولید فولاد در جایگاه هفتم جهان قرار داریم»، گفت: در صندوق بازنشستگی اقدامات خوبی انجام شده، اما نقص در زنجیره تولید فولاد همواره یکی از مشکلات و موانع سودآوری مناسب برای ما بوده است.

ترکی افزود: در حوزه تولید فولاد با وجود شرکت‌های فولادی بزرگ و ارزشمند؛ نبود منابع تامین مواد اولیه یا همان معادن، مشکلات فراوانی را در ایجاد ارزش افزوده تولید فولاد ایجاد کرده بود که با این تفاهم‌نامه موانع موجود در مسیر دستیابی و دسترسی حوزه اقتصادی صندوق به معادن آهن و مس برداشته خواهد شد.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه صندوق بازنشستگی دو حوزه اجتماعی و اقتصادی را مدیریت می کند، تصریح کرد: در بخش اجتماعی و با حضور بیش از یک میلیون و ۶۵۰هزار بازنشسته عزیز، علاوه بر پرداخت مستمری، خدماتی متنوعی از جمله درمان، خدمات رفاهی، فرهنگی و گردشگری به بازنشستگان ارائه می شود که منابع مورد نیاز آن باید از طریق فعالیت‌های بخش دوم یا همان حوزه اقتصادی، تامین شود.

ترکی ادامه داد: به همین منظور پنج هلدینگ ایجاد شده و مشغول به فعالیت هستند که در این میان حوزه‌های صنعتی و انرژی از اهمیت به‌سزایی برای ما برخوردار است؛ همچنین حوزه‌ها صنعت معدن و فولاد دارای جایگاه خاصی هستند زیرا امکان خلق ثروت و افزایش سودآوری بالایی در آن‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه «شرایط تولید فولاد در کشور و رونق آن به گونه ای است که صندوق بازنشستگی کشوری باید برنامه‌ریزی جامع و دقیقی را برای نقش آفرینی بیشتر حوزه اقتصادی خود در این صنعت انجام دهد» گفت: درحال حاضر نبود حلقه تامین مواد اولیه و معادن سبب شده تا زنجیره تولید فولاد ناقص بماند و آن طور که شایسته است نتوانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: این تفاهم‌نامه  گام بزرگی برای خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به بازنشستگان عزیز است و ایجاد ظرفیت‌هایی برای بهبود سودآوری و افزایش ارزش افزوده در تولید فولاد محسوب می‌شود که تا کنون مغفول مانده است.

در این نشست مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید مواد اولیه ایران نیز اظهار کرد: شرکت تماس به عنوان شرکت مجری این تفاهم‌نامه در اصل شرکت سهامی خاص است که در حوزه اکتشاف و استخراج مواد معدنی به صورت مشارکتی با صندوق بازنشستگی کشوری همکاری خواهد کرد.

وی تصریح کرد:‌ این همکاری گامی به منظور کمک به افزایش سودآوری و تامین منابع بیشتر در حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری است و امیدواریم در سایه این همکاری در آینده بتوان به بهبود زندگی بازنشستگان کمک کرد.

در این نشست، تفاهم‌نامه همکاری مشارکتی بین سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید مواد اولیه ایران به منظور استفاده صندوق بازنشستگی از ظرفیت معادن آهن، مس و طلا برای تکمیل زنجیره ارزش تولید فولاد به امضای طرفین رسید.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10135

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: