ایران و مالزی در بخش کشاورزی یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

ایران و مالزی در بخش کشاورزی یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

سند یادداشت تفاهم همکاری مشترک ایران و مالزی در راستای توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف کشاورزی به امضا رسید.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، در دیدار سیدمجتبی خیام‌نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی با وزیر کشاورزی مالزی، توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در حوزه کشاورزی و انتقال فناوری مورد بررسی و توافق دو طرف قرار گرفت و بر این اساس سند یادداشت تفاهم همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی دو کشور به امضا رسید.

ایجاد ایستگاه تحقیقات مشترک میوه‌های گرمسیری و تبادل ژنتیکی این میوه‌ها، فراهم شدن فرصت‌های پژوهشی مشترک در حوزه‌های آبخیزداری، شیلات، باغبانی، آبیاری و حفظ نباتات، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و کارگاه‌های آموزشی مشترک از مهم‌ترین محورهای این سند همکاری است.

سیدمجتبی خیام‌نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در حاشیه این دیدار گفت: مالزی نیاز به بسیاری از میوه‌ها همچون سیب، کیوی، پرتقال و نارنگی دارد و ما قابلیت صادرات این محصولات به این کشور را داریم.

وی با اذعان بر اینکه با اجرای این تفاهم‌نامه تراز تجاری کشور به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت، افزود: مالزی تجربیات خوبی را در بحث حلال دارد که قرار شد در این زمینه هم همکاری‌های خیلی نزدیکی داشته باشیم.

همچنین محمد سبو، وزیر کشاورزی مالزی گفت: باید از تجربه و دانش فنی ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه کشت برنج بدون آب و پرورش طیور و خاویار استفاده کنیم.

وی افزود: در چارچوب این توافق نامه باید دامنه مراودات تجاری و خرید و فروش محصولات کشاورزی را توسعه دهیم.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11404

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: