راه‌اندازی کامل واحدهای پالایشی باقیمانده ال‌پالیتو تا ۲ ماه آینده

راه‌اندازی کامل واحدهای پالایشی باقیمانده ال‌پالیتو تا ۲ ماه آینده

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران از آغاز به‌کار واحدهای مهم پالایشی این پالایشگاه تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: همه واحدهای پالایشی پالایشگاه ال‌پالیتو ونزوئلا تا دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم با اعلام‌نظر طرف ونزوئلایی، پالایشگاه تا دو ماه آینده به‌طور کامل عملیاتی شود.

به گزارش وزارت نفت، فرهاد احمدی در این باره افزود: بخشی از واحدهای پالایشی با پایان تعمیرات اساسی در این واحدها، هم‌اکنون شروع به‌کار کرده است، اما کار شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به‌عنوان مجری این پروژه در واحدهای دیگری نظیر واحد تقطیر در اتمسفر و تقطیر در خلأ و واحد سالونت (تولید و بازیافت حلال) با توجه به فعال بودن پالایشگاه، هم‌اکنون ادامه دارد و پیش‌بینی می‌کنیم تا دو ماه آینده عملیات تعمیرات در این واحدها نیز پایان یابد و با هماهنگی بین طرف‌های ایرانی و ونزوئلایی، این واحدها نیز راه‌اندازی شود.

وی رشد و حمایت شرکت‌های سازنده تجهیزات پالایشی داخلی را یکی از مهم‌ترین اهداف این پروژه اعلام و بیان کرد: برای تعمیرات اساسی پالایشگاه ال پالیتو، نزدیک به ۳ میلیون قطعه نیاز داشتیم که با استعلام از سازندگان ایرانی در ابتدای آغاز به‌کار پروژه، از وضع صلاحیت و توان تولید این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف مطلع شدیم.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت تأکید کرد: با حمایت و ایجاد ظرفیت لازم برای تولید قطعات و تجهیزات موردنیاز در بین شرکت‌های داخلی، حدود یک هزار و ۶۰۰ شرکت سازنده داخلی در این پروژه سهیم شدند و تجهیزات تولیدی در این شرکت‌ها به پروژه ارسال شد.

احمدی تصریح کرد: این شرکت‌های داخلی عموماً در تولید تجهیزات پالایشی نظیر کنترل‌ولو، پمپ، ابزارهای مکانیکال، ورق، ‌کابل، مواد شیمیایی، کاتالیست و… فعال هستند.

به گزارش شانا، قرارداد پروژه تعمیرات اساسی پالایشگاه فراسرزمینی «ال‌پالیتو» به‌عنوان نخستین پروژه فراسرزمینی وزارت نفت، پس از دهه‌ها به همت وزارت نفت دولت سیزدهم امضا و اجرایی شد. جواد اوجی، وزیر نفت کشورمان پیش از این از پالایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام کشور در این پالایشگاه، پس از تکمیل عملیات تعمیرات اساسی و راه‌اندازی خبر داده بود.

مجری پروژه تعمیرات اساسی پالایشگاه ال‌پالیتو، شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران است که به‌عنوان بازوی توانمند اجرایی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، تجربه اجرای پروژه‌های مهم و موفق پالایشی کشور را در کارنامه دارد.

وزارت نفت برای نخستین بار موفق خواهد شد با اجرای پروژه‌های فراسرزمینی در کشور ونزوئلا و دیگر کشورها، افزون بر تضمین بازارهای صادراتی نفت، با صدور خدمات فنی و مهندسی، علاوه بر رونق روابط سیاسی و اقتصادی، درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را افزایش دهد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11179

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: