دومین کنگره بانوان تاثیرگذار برگزار می‌شود

دومین کنگره بانوان تاثیرگذار برگزار می‌شود

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این کنگره با هدف اعتلای نقش زن، معرفی زنان نخبه و توسعه فرآیند گفتمان صحیح در زمینه زن و خانواده در پی شناسایی زنان تاثیرگذار جامعه در ۸ عرصه مشخص شده که شامل «علمی، پژوهشی و فناوری»، «سیاستگذاری و حکمرانی»، «گفتمان‌سازی و رسانه»، «فعالیت‌های اجتماعی»، «اقتصاد و کارآفرینی»، «تعلیم و تربیت»، «فرهنگ و هنر» و «ورزش» می‌شود.
از اهداف ناظر بر این محورها می‌توان به تقویت و توسعه فعالیت‌های معطوف به توسعه ارتباطی، تقویت و توسعه فعالیت‌های معطوف به توسعه دانش، ‌تخصص و توان‌افزایی، تقویت و توسعه فعالیت‌های معطوف به خودآگاهی اجتماعی زنان و تقویت و توسعه فعالیت‌های معطوف به رشد فکری و گفتمان‌سازی جریان زن انقلابی اشاره کرد.
معرفی الگوی زن ایرانی – اسلامی، تقویت جریان زن انقلابی با محوریت «الگوی سوم زن»، معرفی زنان نخبه ایرانی و دستاوردهای آن‌ها به دور از سوگیری‌های رسانه‌ای، توسعه و گسترش فرآیند شناسایی و معرفی بانوان تاثیرگذار ملی و استانی، فراهم‌سازی زمینه ارتباط نخبگان، کارآفرینان و کنشگران و فعالان در حوزه زنان و نیز ایجاد گفتمان حول محور کنگره بانوان تاثیرگذار در جامعه ایرانی از اهداف اصلی این دوره از کنگره بانوان تاثیرگذار است.
اما در حوزه اهداف فرعی می‌‎توان به توان‌افزایی و ارتقای ظرفیت‌های علمی و اجرایی بانوان در کشور، تشکیل گروه‌ها و صندوق‌های حمایتی و ایجاد فرآیندهای حمایتی و نیز مشارکت بانوان جامعه در حل مسائل کشور اشاره کرد.
برگزاری نشست‌های تخصصی، برگزاری کرسی‌ها و نشست‌های علمی در مراکز علمی کشور، اجرای پویش‌های مردمی و همچنین مشارکت چهره‌ها و افراد محبوب و تاثیرگذار به عنوان حامیان پویش و کنگره، برگزاری نمایشگاه جنبی در مراسم‌های پایانی کنگره‌های استانی و ملی از دستاوردهای زنان موثر از بخش‌های جنبی این کنگره بیان شده است.
اگر شما در این عرصه‌ها یک بانوی ایرانی و تاثیرگذار هستید یا بانوی تاثیرگذاری را می‌شناسید، می‌توانید با مراجعه به سامانه Banooiran.ir ثبت‌نام کنید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=16483

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: