توجه ویژه به رفاه، معیشت، اقتصاد و اشتغال مردم در سال ۱۴۰۲

مرتضوی سیاست‌ها و راهبردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تبیین کرد؛

توجه ویژه به رفاه، معیشت، اقتصاد و اشتغال مردم در سال ۱۴۰۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه را متعلق به مردم دانست و تأکید کرد: باید در سال ١۴۰۲ به رفاه، معیشت، اقتصاد و اشتغال مردم توجه ویژه شود و اگر همه با هم باشیم قطعاً می‌توانیم این امور را محقق سازیم.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» سه‌شنبه پانزدهم فرودین‌ماه در دیدار صمیمانه نوروزی با کارکنان و مدیران ارشد این وزارتخانه، ضمن تبیین سیاست‌ها و راهبردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری، از تلاش‌های خستگی‌‌ناپذیر کارکنان که در جای‌ جای این وزارتخانه خوش درخشیده‌اند، قدردانی کرد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ سنگین‌ترین هجمه‌ها در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی بر کشور تحمیل شد؛ در حوزه اجتماعی نیز بیگانگان تلاش کردند نظام اجتماعی را با عناوین مختلف با چالش روبرو کنند که خوشبختانه موفق نشدند.
مرتضوی ادامه داد: برخی از اقدامات دشمن در جنگ اقتصادی می‌توانست بستر التهابات اجتماعی را فراهم کند اما خردورزی و عقلانیت ملت صبور ایران، دشمنان را ناکام گذاشت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: اتاق فکر دشمن، با تزریق منابع و تشویش اذهان عمومی سعی داشت بازار پولی و مالی کشور را با چالش مواجه کند.
مرتضوی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تراز تجاری و رشد اقتصادی کشور روند مثبتی داشته است.
وی با تأکید بر این‌که اگر می‌خواهیم پول ملّی تقویت شود باید از خودمان شروع کنیم، اظهار کرد: در بازه زمانی اسفند ۱۴۰۱ مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بالغ بر ۶۰ همت(هزار میلیارد تومان) پرداختی بدون تأخیر داشته‌اند.
مرتضوی در تشریح عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحقق وعده‌های داده شده در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: انجام اقدامات گسترده در حوزه سلامت، افزایش خدمات به بازنشستگان، افزایش بهره‌وری در صنایع مختلف پتروشیمی، فولاد، سیمان، ایجاد یک میلیون فرصت شغلی و … از جمله این اقدامات بوده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با طرح این سؤال که در سال ١۴۰۲ چه باید کرد؟ گفت: مهم‌ترین اقدامی که باید انجام دهیم و در بیانات نوروزی مقام معظم رهبری نیز آمده «مهار تورّم و رشد تولید» است.
وی یکی از آسیب‌های جدی را بهره‌وری پایین دانست و تأکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید میزان بهره‌وری و رشد تولید یعنی دخل‌و‌خرج کشور باید مدیریت شده و هماهنگ باشد و در این زمینه باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
مرتضوی یکی از اقدامات اساسی دولت را سیاست تنش‌زدایی در منطقه دانست و تأکید کرد: در این راستا اقدامات و ارتباطات خوبی انجام شده و در سال ١۴۰۲ در حوزه دیپلماسی سیاسی و عمومی، إن‌شاءالله سال مطلوبی خواهیم داشت.
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10664

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: