جلوگیری از خروج ارز با جمع‌آوری گازهای همراه نفت توسط متخصصان داخلی

جلوگیری از خروج ارز با جمع‌آوری گازهای همراه نفت توسط متخصصان داخلی

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیاتی کردن فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه توسط مجموعه‌های داخلی، مانع خروج ارز از کشور و موجب تقویت پول و اقتصاد ملی شده است.

سید احمد آوایی با اشاره به رونمایی از عملیات فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه، گفت: شرکت پالایشگاه گاز هویزه ویژگی‌های باز اقتصادی دارد که در حوزه‌های مختلفی چون انرژی، اشتغال، درآمد برای کشور یک موفقیت بوده است، اما مهم‌ترین ویژگی این پروژه این بود که در سال‌های اخیر و مخصوصاً در یک سال گذشته توسط متخصصان ایرانی در مجموعه‌های مختلف از جمله هلدینگ خلیج فارس، عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه، پروژه پالایشگاه گاز هویزه برای کشور یک اقدام مبارک و افتخارآمیز است، گفت: این موفقیت بزرگ با توجه به متخصصان داخلی و در شرایط تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه علیه ملت ایران انجام شده است.

آوایی با بیان اینکه برخی در کشور تصور می‌کنند که باید کارهای بزرگ و پروژه‌های ملی به خارجی‌ها سپرده شود، گفت: متاسفانه برخی هیچ تصور درستی از توانمندی‌های داخلی ندارند و فکر می‌کنند که لازمه موفقیت پروژه‌های بزرگ، سپردن آنها به شرکت‌های خارجی است، اما موضوع شرکت پالایش گاز هویزه ثابت کرد که این ادعا صرفاً یک رفتار و تصور بی‌پایه و اساس است و هیچ منطق علمی و تجربی ندارد.

نماینده مردم دزفول با بیان اینکه، برخی در کشور برای شرکت‌های ایرانی مانع تراشی می‌کنند، گفت: برخی منافعشان در این است که همواره پای شرکت‌های خارجی را به کشور باز کنند؛ این دسته از افراد هیچ توجهی ندارند که فعال شدن شرکت‌های ایرانی موجب اشتغال جوانان و افزایش اعتماد به نفس بیشتر در شرکت‌های ایرانی می‌شود؛ به نظرم این نوع نگاه که شرکت‌های خارجی موفق‌تر از شرکت‌های ایرانی هستند، نتیجه یک خودباختگی فرهنگی است که در بین برخی مسئولین و افراد رسوخ کرده است.

وی گفت: عملیاتی کردن فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه توسط مجموعه‌های داخلی، مانع خروج ارز از کشور و موجب تقویت پول و اقتصاد ملی شده است که باید این مهم به عنوان یک الگو و راهبرد همواره مورد توجه باشد. توجه دولت سیزدهم به توانمندی‌های داخلی و شرکت‌های ایرانی قطعاً موجب افزایش توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی خواهد شد و اگر ما در ایران به شرکت‌های داخلی اهمیت ندهیم قطعاً این شرکت‌ها و مجموعه‌ها نمی‌تواند مورد اعتماد کشورهای همسایه قرار بگیرند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10840

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: