جلوگیری از خروج ۲۵ میلیون دلار ارز از کشور توسط یک شرکت دانش ‌بنیان/ صادرات محصولات به ۵۰ کشور

جلوگیری از خروج ۲۵ میلیون دلار ارز از کشور توسط یک شرکت دانش ‌بنیان/ صادرات محصولات به ۵۰ کشور

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی حوزه پزشکی با نصب ۱۶ هزار دستگاه در خارج از کشور به بیش از ۵۰ کشور صادرات دارد و با تولید محصولات خود علاوه بر ارزآوری، سالانه از خروج ۲۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

«محمودرضا مرآتی» بنیانگذار یک شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: هدف ما از تاسیس شرکت پویندگان راه سعادت ایجاد یک مرکز دانش بنیان تجهیزات پزشکی با قابلیت فروش محصول به کشورهای خارجی بود.

وی افزود: تا کنون نیز موفق شدیم مانیتورهای علائم حیاتی برای بخش‌های مراقبت ویژه و اتاق عمل و اورژانس‌ و آمبولانس، تله مانیتورینگ، ونتیلاتورهای پیشرفته ICU، دستگاه الکتروکاردیوگراف، تب‌سنج مادون قرمز غیر تماسی، ساکشن، الکترو شوک قلبی خودکار، فشارخون سنج‌های کلینیکی و… را بسازیم. چند محصول دیگر نیز در دست تولید است که در آینده نزدیک وارد بازار می‌شود.

مرآتی با بیان اینکه محصولات شرکت‌شان پروانه ساخت تجهیزات پزشکی ایران را دارد، درباره مجوزهای بین‌المللی که محصولاتشان دریافت کرده‌اند، افزود: تمام محصولات ما از ابتدا بر اساس الزامات اتحادیه اروپا طراحی و تولید شده و مجوز ورود به بازار اروپا را دارد.

بنیانگذار این شرکت دانش‌بنیان درباره جزئیات صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر خاطرنشان کرد: محصولات ما بازار داخلی و خارجی را پوشش می‌دهد. اکنون بیش از ۷۰ هزار محصول نصب شده در داخل کشور داریم و محصولات‌مان به بیش از ۵۰ کشور نیز صادر شده که ۱۶ هزار دستگاه نصب شده در خارج از کشور داریم.

وی تصریح کرد: از سال ۸۲ به بعد صادرات را آغاز کردیم. برای ۹ دوره عنوان صادرکننده نمونه کشور را به دست آوردیم و از رییس جمهور وقت مدال افتخار ملی صادرات را دریافت کردیم. علاوه بر این علت اینکه محصولات هایتک (Hi-Tec) است، ۳ بار برنده جشنواره خوارزمی شدیم و چند بار نیز عنوان مرکز تحقیق و توسعه برتر را به دست آوردیم.

مرآتی درباره میزان اشتغالی که از طریق این مجموعه ایجاد شده است، گفت: بالغ بر ۳۶۰ نفر اکنون با شرکت ما همکاری دارند که از این تعداد، ۶۰ نفر در واحد تحقیق، توسعه، استانداردسازی و تضمین کیفیت مشغول به خدمت هستند. همگی این افراد نخبه در رشته‌های مختلف مانند برق الکترونیک، کامپیوتر، صنایع، مهندسی پزشکی، مکانیک و رشته‌های دیگر هستند که پروژه‌های متعددی را در دستور کار دارند.

بنیانگذار این شرکت دانش‌بنیان افزود: اصرار داریم که محصولات خود را بر اساس استانداردهای روز جهان و مطابق با الزامات ایران و اتحادیه اروپا تولید کنیم. جو صمیمانه‌ای که بین کارکنان برقرار است نشان می‌دهد که هدف آنها صرفاً کسب درآمد نیست و دوست دارند به جامعه و جهان خدمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا و در زمانی که این بیماری به بحران تمام دنیا تبدیل شده بود، تمام کارکنان شرکت ما با فداکاری شبانه‌روزی کار کردند و با تمام تهدیدهایی که وجود داشت، برای نصب دستگاه‌ها به بیمارستان‌های مختلف مراجعه می‌کردند. به واسطه فداکاری‌هایی از این دست، در دوران کرونا هیچ مشکلی از جهت تجهیزات پزشکی نداشتیم و این در حالی بود که بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا دچار مشکل شده بودند.

معاون مدیرعامل این شرکت تاکید کرد: با وجود تحریم‌ها، توانسته‌ایم تامین‌کننده تجهیزات پزشکی مورد نیاز خودمان آن هم با یک‌سوم قیمت‌های بین‌المللی باشیم. بر اساس اسناد رسمی، در سالیان اخیر درآمد سالانه ما به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

مرآتی گفت: میزان ارزآوری نیز متفاوت است اما به طور میانگین بیش از ۲ میلیون دلار صادرات داریم. علاوه بر ارزآوری توانستیم از خروج ارز نیز جلوگیری کنیم. با تولید محصولاتی که با سه برابر قیمت از خارج کشور وارد می‌شدند، سالانه از خروج ۲۵ میلیون دلار ارز جلوگیری خواهیم کرد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9825

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: