خط کشتیرانی کانتینری بین بندر بوشهر و امارات راه‌اندازی شد

خط کشتیرانی کانتینری بین بندر بوشهر و امارات راه‌اندازی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه‌اندازی نخستین خط کشتیرانی کانتینری از بندر بوشهر به بندر جبل علی امارات متحده عربی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این خط دریایی زمینه صادرات و واردات محصولات افزایش می‌یابد و هزینه حمل محموله‌های صادراتی برای فعالان اقتصادی کاهش یافته است.

محمد شکیبی‌نسب اظهار کرد: طرح توسعه بندر بوشهر به سبب محدودیت اراضی در این بندر در مجتمع بندری نگین در حال اجرا است که خوشبختانه با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی، تأسیسات زیربنایی این مجتمع بیش از ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، جاده و پل دسترسی به جزیره و بندر نگین را از جمله تأسیسات زیربنایی دانست و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی تا سال آینده این تأسیسات به اتمام می‌رسد.

این مقام مسئول فراهم کردن بستر برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نگین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر چهار شرکت نفتی متقاضی سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری نگین بوشهر هستند که مقدمات اولیه آن فراهم شده است.

به گفته وی، در هشت ماه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا روند مطلوبی داشته و در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری ۵۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، شکیبی‌نسب یکی از مطالبات مهم بازرگانان و صادرکنندگان محصولات را ایجاد خط کشتیرانی از بندر بوشهر دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه میگو تولیدی استان بوشهر از دیگر بنادر کشور صادر می‌شد، برای تحقق مطالبات بازرگانان زمینه صادرات آبزیان از بندر بوشهر فراهم شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه‌اندازی نخستین خط کشتیرانی کانتینری از بندر بوشهر به بندر جبل‌علی امارات متحده عربی نیز خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این خط دریایی زمینه صادرات و واردات محصولات افزایش می‌یابد و هزینه حمل محموله‌های صادراتی برای فعالان اقتصادی کاهش یافته است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10042

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: