رمزارزها ۱.۸ میلیارد کیلووات ساعت برق کشور را مصرف کردند/ امسال صنعت خاموشی دارد؟

رمزارزها ۱.۸ میلیارد کیلووات ساعت برق کشور را مصرف کردند/ امسال صنعت خاموشی دارد؟

سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون ۱.۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی به صورت غیرمجاز مصرف شده که این رقم ۶۸۰ مگاوت مصرف برق در مزارع غیرمجاز؛ از میزان مصرف استان‌هایی مثل سمنان و کردستان بیشتر بوده و در تراز مصرف برق استان‌های همدان و کرمانشاه است.

مصطفی رجبی‌مشهدی درباره وضعیت مصرف برق توسط تولیدکنندگان غیرمجاز رمزارز اظهار داشت: برابر اطلاعات تاکنون حدود ۸۲۰۰ مرکز غیرمجاز کشف شده که بیش از ۲۴۶ هزار دستگاه ماینر روشن در این مراکز فعالیت داشته و حدود ۶۸۰ مگاوات مصرف برق داشته‌اند.

رمزارزها ۱.۸ میلیارد کیلووات ساعت برق کشور را مصرف کردند

وی افزود: تاکنون ۱.۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی به صورت غیرمجاز مصرف شده که این رقم ۶۸۰ مگاوت مصرف برق در مزارع غیرمجاز؛ از میزان مصرف استان‌هایی مثل سمنان و کردستان بیشتر بوده و در تراز مصرف برق استان‌های همدان و کرمانشاه است.

سخنگوی صنعت برق فعالیت‌های جمع‌آوری رمزارزهای غیرمجاز را موفق دانست و گفت: هنوز تخمین زده می‌شود حدود ۱۲۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز در کشور موجود و فعال است.

غیرمجازها چگونه شناسایی می‌شوند؟

وی بیان داشت: یکی از مسیرهای ما برای دسترسی به اطلاعات تولید رمزارز غیرمجاز تشویق مشترکان به اعلام  از طریق سامانه “برق من” است که این اطلاعات محرمانه می‌ماند، همچنین سایر روش‌ها از جمله اندازه‌گیری از طریق کنتورهای هوشمند و کنتور شبکه برق غیرمجازها را شناسایی می‌کنیم اما کماکان نیازمند همکاری مردم هستیم.

کشفیات در کدام استان‌ها بیشتر بود؟

رجبی‌مشهدی گفت: بیشترین کشفیات ماینر در اصفهان و تهران بوده و بعد از آنها خراسان رضوی، خوزستان، مرکزی، فارس و آذربایجان شرقی بوده است.

ادارات ساعت ۱۲ کولرها را خاموش کنند

وی در ادامه در خصوص همکاری ادارات و صنایع جهت کاهش مصرف برق در کشور اظهار داشت: سال گذشته همکاری خوبی از بخش اداری و عمومی برای کاهش مصرف در زمان اوج بار داشتیم، امسال هم پیش‌بینی این است که همکاری بیشتر شود، وسایل پایش و اندازه‌گیری از ادارات را کامل کردیم و باتوجه به مصوبه هیات وزیران در مناطق عادی از ساعت ۱۲ و در مناطق گرمسیر همزمان با خاتمه ساعات کاری (ساعت۱۳) سیستم‌های سرمایشی خاموش می‌شوند.

پیش‌بینی ۱۰۰۰ مگاوات کاهش مصرف

سخنگوی صنعت برق پیش‌بینی کرد که با مدیریت مصرف برق در بخش اداری حدود ۱۰۰۰ مگاوات کاهش مصرف را شاهد باشیم.

امسال صنعت خاموشی دارد؟

وی خاطرنشان کرد: در بخش صنعت هم هماهنگی‌های خوبی با وزارت صمت صورت گرفته و مشکلی در این خصوص نیست، برای صنایعی که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند ۱۲ ساعت طی هفته با ما همکاری می‌کنند، برای صنایع خردتر از شهرک‌های صنعتی و کوچک هیچ‌گونه مدیریت مصرفی برنامه‌ریزی نشده و می‌توانند بدون محدودیت از برق استفاده کنند هرچند توصیه می شود همکاری با ما را ادامه دهند و برای صنایع بزرگ هم در حال هماهنگی با وزارت صمت هستیم که میزان مصرف انرژی‌شان را با توجه به برنامه تعمیرات و تعطیلات سالیانه و جابجایی بار تدوین کنند.

جزئیات خرید و فروش برق در بورس

رجبی‌مشهدی درباره عرضه برق تجدیدپذیر در بورس نیز توضیح داد: در حال راه‌اندازی تابلوی سبز هستیم و امکان عرضه انرژی تجدیدپذیر را برای مصرف انرژی صنایع؛ یک درصد و برای بخش اداری کشور ۲۰درصد اعلام شده که البته وزارت نیرو برای سال اول عدد کمتری را پیش‌بینی کرده و بنا بر این است که از طریق تابلوی سبز عرضه و خریداری شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۳۸ مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاه تجدیدپذیر کشور است و امیدواریم ظرف یک تا ۲ ماه آینده ما ۱۲۰ مگاوات دیگر اضافه و تا پایان سال رقم قابل توجهی از ظرفیت نیروگاه تجدیدپذیر در کشور افزوده شود.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10844

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: