صدور الکترونیکی مجوزهای صنفی از بهمن ماه

درگاه ملی مجوزها اعلام کرد؛

صدور الکترونیکی مجوزهای صنفی از بهمن ماه

درگاه ملی مجوزها با صدور اطلاعیه‌ای درباره مجوزهای صنفی اعلام کرد از نظر فنی درگاه ملی مجوزها و سامانه نوین اصناف به هم متصل شدند و انتظار می‌رود از ابتدای بهمن ماه همه مجوزهای صنفی به‌صورت کاملاً الکترونیک، بدون حضور و بدون کاغذ صادر شوند.

به گزارش وزارت اقتصاد، درگاه ملی مجوزها با صدور اطلاعیه‌ای درباره مجوزهای صنفی اعلام کرد: حدود ۶۰ درصد مجوزهای کسب و کار در ایران، پروانه‌های صنفی هستند که تابستان گذشته با همکاری مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف کشور، فرماندهی انتظامی و وزارت بهداشت درمان، شرایط و مدارک حضور آنها مدون شده و به تصویب هیات مقررات زدایی رسیده است.

در ابتدای آبان سال جاری به درخواست مشترک اتاق اصناف و وزارت صمت، صدور الکترونیک پروانه‌های صنفی از درگاه ملی مجوزها به مدت ۳ ماه عقب افتاد. با نزدیک شدن به پایان این مهلت، خوشبختانه از نظر فنی درگاه ملی مجوزها و سامانه نوین اصناف به هم متصل شدند و انتظار می‌رود از ابتدای بهمن ماه همه مجوزهای صنفی به‌صورت کاملاً الکترونیک، بدون حضور و بدون کاغذ صادر شوند.

عملیات ثبت درخواست و صدور مجوزها مطابق با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و مصوبات هیات مقررات زدایی پیش خواهد رفت.

درگاه ملی مجوزهای کشور ضمن تشکر از اهتمام وزارت صمت و اتاق اصناف در تصویب شرایط و الکترونیک کردن فرایند صدور پروانه‌های کسب، از متقاضیان این نوع مجوزها به‌خاطر تاخیر چندماهه در صدور الکترونیک آنها عذرخواهی می‌کند و به کسانی که قصد دارند در این فرایند اخلال ایجادکننده هشدار می‌دهد، دوران سوءاستفاده از امضاهای طلایی و به حضور طلبیدن متقاضیان مجوز، به پایان رسیده و لازم است همگان به حکم قانون کاملاً تمکین کنند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10034

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: