بازار ارز گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست

بازار ارز گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از خبرگزاری مهر، حسین طوسی، عضو کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران  ضمن تاکید بر ریسک بالای سرمایه‌گذاری در بازار ارز با توجه به پیش‌بینی بازگشت قیمت‌ها به مدار نزولی ماه‌های گذشته گفت: بازار ارز طی روزهای گذشته به دلیل اتفاقات و درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی ملتهب شده است و به هیچ عنوان در حال حاضر گزینه خوب و مناسبی برای سرمایه گذاری نیست.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بازار ارز در مقطع کنونی برای مردم، یک قمار سر بسته است، گفت: متأسفانه بعد از این اتفاقات در دو روز اخیر شاهد سوق پیدا کردن برخی افراد به سرمایه گذاری در بازار ارز هستیم و درست همان اتفاقاتی در حال رخ دادن است که اواخر سال گذشته به وقوع پیوست و هیجانات کاذب باعث متضرر شدن بسیاری از مردم در بازار ارز شد.

وی افزود: هر چند وقایع امروز نسبت به سال گذشته متفاوت است و وقوع درگیری در منطقه بین رژیم صهیونیستی و فلسطین باعث نرخ‌سازی دلالان در بازار ارز شده، اما باز هم نباید با ایجاد موج احساسی و هیجانی، سرمایه‌های خود را به بازار ارز برد.

عضو اتاق بازرگانی ایران خطاب به متولیان سیاسی و اقتصادی گفت: مسئولان بانک مرکزی و دولتمردان که در حوزه اقتصادی فعال هستند باید در این شرایط حساس کنونی همچنان با سیاست‌های مدیریتی و کنترلی چند ماه اخیر به کار خود ادامه دهند و یک لحظه هم از این موضوع غافل نشوند. ضمن اینکه مسئولان دولتی می‌بایست به طور شفاف در رسانه‌ها اعلام کنند که این وضعیت موقتی است و مردم نباید سرمایه خود را در بازار ارز به‌خطر بیندازند.

به گفته وی، با توجه به ذخایر کافی ارزی و موقتی بودن این شرایط، مردم نباید فریب دلالان را بخورند و وارد بازار پر ریسک ارز شوند.

طوسی همچنین به هجمه‌های رسانه‌ای به توقف روند آزادسازی منابع ارزی ایران در کشورهای دیگر اشاره کرد و اظهار داشت: قطعاً در این شرایط بسیاری از منتقدان و رسانه‌های خارجی در تلاش هستند تا این روند را دچار اختلال کنند، در نتیجه گفت‌وگوی چهره به چهره مسئولان اقتصادی و سیاسی کشور با مردم می‌تواند بسیاری از این فضاسازی‌های مخرب رسانه‌ای را مهار کرده و بخشی از آرامش و ثبات نسبی را به بازار بازگرداند.

عضو اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: امیدوارم این افزایش کاذب قیمت دلار و بازار سازی دلالان باعث این نشود که برخی از مردم با هدف رسیدن به سود کوتاه‌مدت، راهی بازار دلار شوند و در نهایت سرمایه و زندگی خود را تباه کنند. این موضوع باید مدام از سوی رسانه‌ها و مقامات مسئول بانکی و سیاسی و اقتصادی کشورمان اعلام و مدیریت شود تا بتوانیم از این موج ایجاد شده به سلامت عبور کنیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13484

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: