عرضه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارز در مرکز مبادله در روز نخست

مدیر کل تجارت خارجی بانک مرکزی خبر داد

عرضه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارز در مرکز مبادله در روز نخست

مدیر کل تجارت خارجی بانک مرکزی از عرضه ۲۰۰ میلیون دلاری در مرکز مبادله ارز و طلا در روز نخست فعالیت این مرکز خبر داد و گفت: منابع ارزی ایران در چین رو به بهبود است.

شیوا راوشی درباره کارکرد و جزییات معاملات ارزی در مرکز مبادله ارز و طلا اظهار کرد: مرکز مبادله ارز و طلا با اهداف گسترده‌ای برای ایجاد شفافیت و تسهیل ایجاد شده است؛ یکی از بسترهایی که در این مرکز وجود دارد، تالار حواله است که عرضه و تقاضای ارز، واردات و صادرات کالا را مدیریت می‌کند.  فرآیند نرخ‌گذاری و تخصیص ارز در درگاه نیما پیش از این تجربه شده است و آشنایی کافی با نحوه اقدام در این بازار وجود دارد.

وی اضافه کرد: امروز بیش از ۲۰۰ میلیون دلار عرضه در بازار صورت گرفت البته تقاضا در این بازار هم زیاد بود و به حدود ۱۸۰ میلیون دلار رسید که البته رو به افزایش است. در ادامه و تا ساعت ۱۷ که بازار فعال است مسلما عرضه و تقاضا در کنار هم افزایش پیدا خواهد کرد اما تا ظهر امروز حدود ۵۰ میلیون دلار معامله انجام شده است.

مدیر کل تجارت خارجی بانک مرکزی در گفت‌وگویی تلویزیونی ادامه داد: این‌که باید نقشه تجاری داشته باشیم نکته درستی است و در این راستا ظرفیت‌های جدیدی از منابع یوآن در چین در حال شناسایی است و آن را به بازرگانان از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌ایم بنابراین چنین برنامه‌ای در بانک مرکزی وجود دارد و مسلما منابع ما در چین در حال بهبود است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10396

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: