چطور یک کسب و کار خانگی راه‌اندازی کنیم؟

چطور یک کسب و کار خانگی راه‌اندازی کنیم؟

متقاضیان کسب و کارهای خانگی که علاقمند به راه‌اندازی مشاغل خانگی هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی وزارت کار نسبت به ثبت درخواست و پیگیری صدور مجوز فعالیت خود اقدام کنند.

در حال حاضر اشتغال خانگی از جمله شیوه‌های موثر برای کسب درآمد و اشتغالزایی به شمار می‌رود که در بسیاری از کشورها به منبع مهمی برای درآمد خانوارها تبدیل شده است.

شیوه اشتغال خانگی و زنجیره اتصال تولیدات خانگی در کشورهای توسعه یافته از درون خانه‌ها و در قالب انعقاد قرارداد کار میان واحدهای بزرگ و متوسط تولیدی جریان می یابد. افراد با کار در خانه در کنار دیگر اعضاء ضمن افزایش سطح درآمد و توسعه کسب و کار خود می‌توانند به اقتصاد و افزایش رفاه خانوار کمک کنند.

به اعتقاد کارشناسان ‌مشاغل خانگی نقطه شروع مناسبی برای راه اندازی یک کسب و کار خصوصا برای جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان به شمار می‌رود چرا که با کمترین هزینه و بیشترین ارزش افزوده می‌توان اشتغال خانگی را تجربه کرد و به درآمد رسید.

مشاغل خانگی هر نوع فعالیت اقتصادی است که در فضای منزل و با سرمایه اندک قابل راه اندازی است.این شغل‌ها به دلیل ماهیت خود به فضای زیادی نسبت به سایر کسب و کارها نیاز ندارند و اکثر گروه‌های هدف مشاغل خانگی را کارآفرینان، زنان سرپرست خانوار، معلولان، بازنشستگان و روستاییان تشکیل می‌دهند.

افراد علاقمند و متقاضیان کسب و کارهای خانگی در صورت تمایل به راه‌اندازی مشاغل خانگی می‌توانند به سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://smkh.mcls.gov.ir/ مراجعه و مراحل ثبت نام خود را در قالب متقاضی مستقل، پشتیبان و تحت پوشش پشتیبان دنبال کنند.

متقاضی مستقل به کسی گفته می‌شود که می‌تواند با اتکاء به توان شخصی،خلاقیت و ابتکار، به شکل خویش فرمایی به فعالیتهای تولیدی و خدماتی بپردازد که منجر به کسب در آمد و ایجاد فضای کسب و کار می شود.

متقاضی پشتیبان به اشخاص حقیقی یا حقوقی گفته می شود که مسئولیت حمایت از تعدادی از شاغلین خانگی را در کل فرآیند تولید و ارائه خدمات، اعم از آموزش، تهیه و توزیع مواد اولیه و ابزار کار، مشاوره ، طراحی ، نوآوری،بسته بندی، بازاریابی و فروش به عهده بگیرند.

متقاضی تحت پوشش پشتیبان افرادی را شامل می‌شود که متقاضی انجام فعالیت زیرمجموعه یک فرد حقیقی یا حقوقی دیگر هستند. این موضوع با تحت پوشش نهادهای حمایتی بودن ارتباطی نداشته و متفاوت است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10644

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: