آموزش مهارتی و فنی ۸۷ هزار نفر در محیط واقعی کار

معاون وزیر کار خبر داد:

آموزش مهارتی و فنی ۸۷ هزار نفر در محیط واقعی کار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آموزش ۸۷ هزار و ۸۵۷ نفر در مراکز جوار و بین کارگاهی فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: یک هزار و ۲۵۷ مرکز در این زمینه ایجاد شده است.

«غلامحسین حسینی نیا» اظهار داشت: پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۵۴۷ مرکز جوار و بین کارگاهی وجود داشت که تعداد این کارگاه‌ها سه برابر رشد یافت.

وی افزود: اکنون یک هزار و ۵۲۷ مرکز جوار و بین کارگاهی فعال شده است و تا پایان سال پیش‌بینی می‌کنیم این مراکز به ۲ هزار واحد برسد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی آموزش فنی و حرفه‌ای با همکاری سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی باهدف تربیت منابع انسانی باصلاحیت حرفه‌ای و شایستگی‌های موردنیاز مشاغل حال و آینده راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار و بین کارگاهی به تربیت نیروی ماهر و نیمه ماهر کمک می‌کند، گفت: ارتقای مهارت باهدف کاهش هزینه‌های جانبی تولید، استفاده بهینه از امکانات آموزشی جهت شاغلین، صیانت از نیروی کار در این سازمان پیگیری می‌شود.

حسینی نیا تاکید کرد: توسعه مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی برای ارتقای مهارت کارگران و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی در دولت سیزدهم با رشد چشمگیری همراه بود که این مراکز در ارتقای توان فنی و اشتغال‌پذیری نیروی جوان تاثیر بسزایی داشت.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی اعلام آمادگی در اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار کرده‌اند، گفت: با افزایش تعداد مراکز کارگاهی انقلاب بزرگی در عرصه مهارت آموزی کشور ایجاد می‌شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال مهم است بر اساس آمارها، از بین افراد آموزش دیده بیش از ۸۰ درصد این افراد جذب بازار کار می‌شوند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10021

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: