وزیر دارایی اسرائیل خواستار تعطیلی فوری ۶ وزارتخانه شد

وزیر دارایی اسرائیل خواستار تعطیلی فوری ۶ وزارتخانه شد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که وزارت دارایی این رژیم توصیه‌ کرده به دلیل نیاز به ترتیب‌دادن اولویت‌های اقتصادی و اجتماعی جدید در سایه جنگ غزه، ۶ وزارتخانه را فورا تعطیل کنند.

کانال اسرائیلی «کان» اعلام کرد که «بزالل اسموتریچ»، وزیر دارایی اسرائیل توصیه کرده دفاتر ۶ وزارتخانه را در آغاز سال ۲۰۲۴ تعطیل کنند که شامل وزارت امور و سنت‌های قدس، وزارت میراث، وزارت دیاسپورا (‌وزارت مهاجرت و آوارگان قومی که برای بهبود چهره اسرائیل در خارج تاسیس شده)، وزارت شهرک‌سازی و مأموریت‌های داخلی و دو وزارتخانه تعاون و برابری اجتماعی است.

بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی عبری زبان، هزینه تأسیس این وزارتخانه‌ها زیاد نبوده، اما کار این وزارتخانه‌ها عموماً ترتیب دادن کارهای سیاسی است و مبالغ هنگفتی را برای آن اختصاص می‌دهند، به همین دلیل در وزارت دارایی توصیه می‌کنند که در ابتدای سال ۲۰۲۴ این وزارتخانه‌ها را فورا تعطیل کنند.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین دیروز سه شنبه گزارش اقتصاد کشور به نقل از  دادند که بودجه اختصاص داده شده برای تبلیغات در وزارت امور خارجه اسرائیل که روایت اسرائیل (‌در خصوص جنگ) را ترویج می‌کند، در اوج تجاوزات اسرائیل به غزه تمام شده است و یک مقام ارشد اسرائیلی در وزارت امور خارجه این رژیم از تصمیم وزارتخانه متبوع وی برای توقف فعالیت‌های تبلیغاتی به دلیل کمبود بودجه این وزارتخانه خبر داده است.

در همین حال بلومبرگ یکشنبه گذشته گزارش داد که جنگی که اسرائیل علیه حماس به راه انداخته است برای اقتصاد اسرائیل روزانه حدود ۲۶۰ میلیون دلار هزینه دارد.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  این خبرگزاری واقع در آمریکا، جنگ غزه بیش از آنچه که در ابتدا پیش بینی می‌شد برای اسرائیل پرهزینه شده است و بر امور مالی عمومی اسرائیل فشار وارد می‌کند.

بلومبرگ آورده است: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در خصوص قضیه پرداخت پول به مدارس مذهبی افراطی و سایر اهداف مورد حمایت راست‌گرایان در ائتلاف حاکم مور د بازخواست قرار گرفته است.

این خبرگزاری افزود: تداوم کمک‌های مالی بحث برانگیز نتانیاهو به برخی طرف‌ها در داخل اسرائیل در سایه جنگ غزه کار را به جایی رساند که وزیر دارایی اسرائیل ظرف چند روز آماده می‌شود تا از بودجه جدیدی برای باقی مانده سال ۲۰۲۳ رونمایی کند و سپس برنامه‌های سال آینده را ارائه کند.

بلومبرگ نوشت:  در حالی که تخصیص‌های ویژه، بخش کوچکی از کل بودجه دوره ۲۰۲۳-۲۰۲۴ را شامل می‌شود، اما در شرایطی که اسرائیل با بدترین جنگ نیم قرن اخیر خود مواجه است، همین‌ها نیز در محافل اسرائیلی ریخت و پاش و بی توجهی به اولویت‌ها محسوب می‌شود، به ویژه که بر اساس برآوردهای وزارت دارایی اسرائیل خسارت اقتصادی جنگ تاکنون هشت میلیارد دلار برآورد شده است.

علاوه بر این، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قصد دارد در نوامبر ۷۵ درصد بیشتر از ماه گذشته وام بگیرد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=15156

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: